۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبر: 84741903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سنندج بازدید کردند

سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری سنندج گفت: ۱۲۲ هزار و ۸۱۲ نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان طی هفته جاری و تعطیلات عید فطر بازدید کردند.

حسن عسکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان سنندج دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیادی است که هر ساله مخصوصا در ایام نوروز و تعطیلات رسمی میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.

وی ادامه داد: مسجد یا مدرسه دارلاحسان، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد، عمارت خسروآباد، پارک جنگلی آبیدر، حمام‌های قدیمی، بازار سنندج و آثار دیگر تاریخی و طبیعی از جمله مکان‌هایی است که مورد بازدید گردشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

عسکری اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی امسال و بعد از ۲ سال شیوع ویروس کرونا، شمار گردشگران در کردستان به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافت طوریکه در همین هفته جاری تاکنون ۱۲۲ هزار و ۸۱۲ نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین در این ایام، ۱۸هزار و ۴۵ نفر در شهرستان سنندج اقامت داشته‌اند که بیشترین آن با ۱۵.۵۲ درصد در هتل‌ها بوده است.

سرپرست فرمانداری سنندج اظهار داشت: مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌آپارتمان و دیگر مراکز اقامتی شهرستان سنندج در این ایام پذیرای مهمانان و مسافران بوده و ظرفیت آنها تکمیل شده است.

وی تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرتی در این ایام را ۳۵ مورد اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچ شکایتی به دبیرخانه خدمات سفر و فرمانداری گزارش نشده است.

عسکری با عنوان اینکه سنندج ویترین استان کردستان است و توسعه گردشگری نقش موثری در توسعه شهرستان و رشد اقتصادی دارد، تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های اداری تلاش کنند تا زمینه‌های جذب بیشتر گردشگران در این شهرستان فراهم شود.

استان کردستان دارای ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۲ مهمانپذیر و ۲۸ اقامتگاه بوم گردی است که ظرفیت اقامت این واحدها در هر شبانه روز پنج هزار نفر است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha