۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84741923
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شاهرود میزبان رزمایش جهادگران فاطمی در استان سمنان شد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 84741923
شاهرود میزبان رزمایش جهادگران فاطمی در استان سمنان شد

شاهرود - ایرنا - فرمانده‌ سپاه شهرستان شاهرود گفت: همزمان با سراسر کشور در سالروز تأسیس بسیج سازندگی، رزمایش جهادگران فاطمی به صورت استانی در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمد خوشقدم روز پنجشنبه در نشست خبری رزمایش جهادگران فاطمی در محل سپاه ناحیه شهرستان شاهرود، افزود: این رزمایش با حضور استاندار سمنان، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) و جمعی از مدیران کل و مسوولان شهرستانی، روز شنبه هفته آینده، ساعت هشت و ۳۰ دقیقه در گلزار شهدای گمنام شاهرود برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از رزمایش، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در محل پیشین شهرداری شاهرود افتتاح می‌شود، اظهار داشت: این نمایشگاه دارای ۳۰ غرفه است و به فروش تولیدات گروه‌های جهادی در محله‌ها اختصاص دارد.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود دیدار با ۲ خانواده شهید روحانی را از دیگر برنامه‌های این روز مسوولان استانی در شاهرود عنوان کرد و گفت: بازدید از ۲ عرصه کار جهادی نیز از دیگر برنامه هایی است که در ادامه رزمایش در دستور کار قرار دارد.

خوشقدم از آیین تجلیل جهادگران و حامیان آن‌ها در زمان برگزاری رزمایش نیز خبر داد و اضافه کرد: یک نرم افزار نیز که به همت بسیج سازندگی شهرستان شاهرود برای فروش محصولات خانگی و اقتصاد مقاومتی در استان تولید شده است، در این برنامه رونمایی می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این، تعدادی از مدیران کل استان سمنان نیز با حضور در روستای حسین آباد بخش بسطام شاهرود به مشکلات مردم روستاهای این منطقه رسیدگی می‌کنند.

فعالیت ۲۷۰ گروه جهادی در شهرستان شاهرود

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود همچنین با بیان اینکه تاکنون ۲۷۰ گروه جهادی در این شهرستان سازماندهی شده است، افزود: از این تعداد ۲۰۰ گروه برنامه‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف در طول سال برگزار می‌کنند.

خوشقدم یکی از عرصه‌های فعالیت گروه‌های جهادی را کارهای عمرانی برشمرد و تصریح کرد: مرمت و ساخت منزل نیازمندان، خانه‌های سلامت، مسجدها و حسینیه‌ها و فضاسازی مدرسه‌ها از جمله این کارها است که تا پایان تابستان در سطح شهرستان شاهرود به ویژه در روستاها انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور همه قشرهای ۲۱ گانه بسیج در روز رزمایش ابراز کرد: برای نمونه ۲۰ گروه بسیج اصناف که در یک و نیم سال گذشته با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت در حوزه نظارت بر بازار مشارکت دارند، در رزمایش حاضر می‌شوند.

فرمانده سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی نیز در هفته آینده با کلینیک سیار دندانپزشکی در روستاهای محروم خدمات ارائه می‌دهد.

خوشقدم ویزیت رایگان بیماران، استمرار طرح شهید سلیمانی برای انجام واکسیناسیون و انجام آزمایش کرونا و سمپاشی آغل‌های گوسفندان با کمک دامپزشکی را از دیگر برنامه‌های جهادگران در هفته آتی برشمرد و اضافه کرد: رزمایش مواسات و کمک مومنانه نیز که از ابتدای سال با عنوان «بهار خدمت» در حال انجام است، برای توزیع جهیزیه و بسته‌های معیشتی در این هفته ادامه می‌یابد.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی در مدرسه‌های حاشیه شهر و روستاهای کم برخوردار هم در دستور کار جهادگران بسیجی شهرستان شاهرود قرار گرفته است.

شهرستان شاهرود دارای ۱۹۰ پایگاه و افزون بر ۵۰ هزار بسیجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha