بزرگراه خاتم الانبیای ارومیه ساماندهی می‌شود

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 84742016
بزرگراه خاتم الانبیای ارومیه ساماندهی می‌شود

ارومیه - ایرنا - سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه گفت: کمربندی خاتم الانبیاء (ع) با هدف بهبود وضعیت ترافیکی، پیشگیری از اتلاف زمان و کاهش هزینه در سفرهای درون شهری ساماندهی می شود.

ابراهیم صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مطالبه عمومی و دستور شهردار ارومیه برای ساماندهی ترافیکی کمربندی خاتم الانبیاء (ع) اظهار کرد: به قید فوریت جلسه بررسی و همفکری در خصوص ارائه راهکار موثر با هدف پیشگیری از اتلاف زمان و کاهش هزینه در سفرهای درون شهری این نقطه پر رفت و آمد شهر برگزار شد تا تصمیمات لازم گرفته شود.

وی ادامه داد: به دلیل حجم انبوه خودرو های عبوری در محل تلاقی کمربندی خاتم الانبیاء (ع) با جاده المهدی و خروجی زیرگذر آذربایجان که موجب ایجاد ترافیک مضاعف و نیز ایجاد تصادف‌های متعدد در این محل می‌شود، ساماندهی محدوده مورد نظر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به جهت حساسیت موضوع و با در نظر گرفتن تمام جوانب عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی طرحی جامع و کامل بصورت پایلوت و در چندین آلترناتیو با استفاده از خرد جمعی و مدیریتی بررسی و تدوین شد، افزود: پس از طی روال قانونی، این طرح مرحله اجرا می‌رسد.

سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری ارومیه توجه ویژه به جان، مال و زمان شهروندان ساکن در محدوده را از اولویت های این طرح برشمرد و گفت: ایجاد لاین تفکیکی وسایل نقلیه سبک و سنگین، ساماندهی آسفالت، اجرای لاین جدول B.R.T، ایزوله سازی جداره های سواره رو و روانسازی ترافیک مورد نظر از نکات بارز این طرح است.

وی در ادامه به موضوعاتی همچون آسفالت معابر، ساماندهی و نوسازی تابلو های راهنمایی و رانندگی، رنگ آمیزی جداول معابر، مرمت نوارهای حفاری شده و نماد پردازی در پروژه های عمرانی سطح شهر اشاره کرد و افزود در کوتاهترین زمان ممکن مراحل اجرایی این طرح‌ها نیز آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، ترافیک و وضعیت نامناسب بزرگراه خاتم الانبیا ارومیه مشکلات متعددی برای شهروندان در پی داشته است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha