۵۳۱ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی و عمران لارستان و جویم فارس اختصاص یافت

لارستان- ایرنا- نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۵۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای محرومیت زدایی و کمک به اجرای برخی طرح های عمرانی در ۲ شهرستان لارستان و جویم اختصاص یافت.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی این نماینده مجلس، حسین حسین زاده اظهار داشت: این میزان اعتبار با رایزنی نماینده مجلس و خارج از اعبارات اختصاصی و یا پیش بینی شده در بودجه استانی بوده و از محل اعتبارات ملی برای رفع محرومیت در مناطق روستایی و کمک به طرح های ورزشی، آموزشی، بهداشتی و آبرسانی بوده است.

حسین زاده تصریح کرد: این مبلغ ظرف یک سال و نیم گذشته برای رفع محرومیت و توسعه این دو شهرستان حوزه انتخابیه اختصاص یافته است.

وی ابراز داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده ۲۰ مدرسه و ۹خانه بهداشت با صرف این میزان اعتبار در این دو شهرستان ساخته و یا مراحل اجرای آنها تکمیل خواهد شد.

وی افزود: عملیات ساخت و تکمیل برخی از پروژه‌ها با اعتبارات اختصاص یافته آغاز شده و مابقی پروژه‌ها نیز در آینده نزدیک انجام می‌شود.

۵۳۱ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی و عمران لارستان و جویم فارس اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان های پنج گانه جنوب فارس در مجلس گفت: ۲۰ مدرسه در مقاطع مختلف با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان در لارستان و جویم ساخته یا تکمیل می‌شود که امید است با این اقدام گام مهمی در راستای توسعه آموزشی در این دو شهرستان برداشته شود.

وی یادآور شد: همچنین ۱۶۰میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در بخش صحرای باغ، بلغان (هرم) و آبکنه بخش بیرم لارستان اختصاص یافته است.

اعتبار اختصاص یافته به حوزه بهداشت و درمان نیز به گفته نماینده ۱۷ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان است که صرف ساخت و تکمیل پایگاه‌های سلامت شهری ثارالله، بوستان و نجیب‌زاده، تسهیلات زایمانی عمادده، درز و جویم، خانه‌های بهداشت بالاده، علی‌آباد (زاهد محمود)، علی‌آباد مرکزی، چاه‌گزی، جهادآباد، گاوبست و بلوچی و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بلغان و کورده و شهری فاطمه الزهرا (س)، محمد رسول الله (ص)، بیرم و لطیفی خواهد شد.

 حسین ‌زاده گفت: همچنین مبلغ ۲۲۵ میلیون تومان برای احداث سوله ورزشی سپاه پاسداران و ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت خانم عالم دهکویه اختصاص یافت.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدواریم با جذب این اعتبارات و انجام این پروژه‌ها گام‌های مهمی در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه شهرستان‌های لارستان و جویم برداشته شود.

وی تصریح کرد: روستاها و بخش‌های لارستان از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برند و شهر لار شایسته خدمات بیشتری است. شهرستان تازه تاسیس جویم نیز نیازمند توجه جدی دولت است.

حسین زاده پیش تر به ایرنا گفته بود که از محل اعتبارات وزارت نفت نیز مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت و توسعه طرح های ورزشی به شهرستان های پنج گانه لارستان، خنجف گراش، اوز و جویم اختصاص برای سال ۱۴۰۱ اختصاص یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha