به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "احد آزادیخواه" روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات راههای شهرستان ملایر که با حضور معاون سازمان راهداری کشور برگزار شد، اظهار داشت: اهالی روستا با محوریت بخشداری، فرمانداری ملایر و اداره کل راه و شهرسازی استان همدان طرفین این تفاهمنامه هستند که باید از تمام ظرفیتهای موجود در راستای تحقق آن استفاده کنند.
وی افزود: مقرر شد اهالی روستاها با محوریت بخشدار از ظرفیت خیران، ماشینآلات موجود و معادن استفاده کنند و فرمانداری ملایر نیز در کمیته برنامهریزی اعتبار لازم را برای این منظور مصوب کند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بخش سوم این تفاهمنامه را اداره کل راه و شهرسازی استان همدان دانست و افزود: استاندار همدان نیز دراین زمینه قول مساعد برای هماهنگی را داده است.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه طبق قانون ۲ درصد از فروش معادن باید در اختیار راهداری و حمل و نقل جادهای قرار گیرد، گفت: در این راستا مقرر شد از ظرفیت معادن در هر بخش تابعه این شهرستان برای نگهداری و محافظت راهها استفاده شود.
وی ادامه داد: بازسازی و آسفالت روستاهای ایرانه، ناصحآباد و بهمنآباد و چشمهپهن در بخش جوکار بخشی از این تفاهمنامه است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، رفع نقاط حادثهخیز به ویژه روستای میرزائیه و تامین اعتبار برای روستاهای هریرز، پریان و گُلوند را از دیگر مصوبات امروز سفر معاون سازمان راهداری به این شهرستان عنوان کرد.
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: مسیر احمدآباد و اوجتپه به طول سه کیلومتر نیز اعتبار آن تامین شده و نیاز است از اعتبارات استانی برای آسفالت و اتصال این ۲ روستا اختصاص یابد.
وی گفت: همچنین مقرر شد نصب علائم هشدار دهنده در محور اسلامشهر آقگل، محور دره جوزان و سد کلان با کمک فرمانداری در دستور کار قرار گیرد و شانه خاکی جاده و معبری برای تردد ماشینآلات کشاورزی اسلامشهر آقگل ایجاد شود.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه سازمان راهداری کشور نیز قول مساعد برای تامین قیر مورد نیاز را داده است، اظهار داشت: برخی راههای فرعی و روستایی نیز نیاز به ابنیه و بیس، زیرسازی و آسفالت دارد که در قالب تفاهمنامه باید انجام شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه راههای این شهرستان انجام شده است، گفت: محور اسلامشهر آقگل یکطرفه است و شانه خاکی ندارد و وضعیت راه روشنایی آن نامناسب است که باید هر چه سریعتر اصلاح شود.
"حسین فارسی" اصلاح راه دره جوزان را با توجه به ثبت جهانی نظام تولید انگور دره جوزه از دیگر اولویتها برشمرد و افزود: چهارخطه محور ملایر- آورزمان- نهاوند با تعداد بالای تصادفات و کشتهها یکی از محورهای پرخطر و حادثهخیز است که باید هرچه سریعتر تکمیل شود.
وی روکش آسفالت محور ملایر- همدان و ملایر- توره را از دیگر اولویتها عنوان کرد و ادامه داد: برای چهارخطه شدن محور ملایر به خنداب نیز دستوراتی صادر شده که با توجه به حادثهخیز بودن و تردد بالای این محور، تا زمان عملیات اجرایی چهارخطه شدن این محور، آسفالت جاده اصلاح شود.
فارسی همچنین تاکید کرد: راههای فرعی و روستایی دیگری همچون جاده مرویل و سد کلان به عنوان یک منطقه گردشگری و قرار گرفتن چندین روستا در محور سد، نیاز به تعریض، شانهسازی و روکش آسفالت دارد که باید اصلاح شود.
به گزارش ایرنا؛ "خداداد مقبلی" معاون توسعه، ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری کشور روز پنجشنبه با حضور نماینده مردم ملایر در مجلس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای ملایر از محورهای مواصلاتی و راههای فرعی و روستایی این شهرستان همچون اسلامشهر آقگل، محور سامن، مالیچه، آورزمان و ناصحآباد بازدید کرد و مصوباتی را به دنبال داشت.
شهرستان ملایر دارای یکهزار کیلومتر راه است.
نظر شما