۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹
کد خبر: 84742247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار : نان‌های سنتی در شهرقدس افزایش قیمت نداشته‌ است

شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهرقدس گفت: هیچگونه افزایش قیمت در نان‌های سنتی مانند لواش، سنگک و بربری در این شهرستان گزارش نشده است.

وحید گلی‌کانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مورد نان‌های سنتی در شهرقدس افزایش قیمت مشاهده نشده و نرخ نان توسط اتحادیه مشخص و اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده گرانفروشی از طریق سامانه‌های ١٢۴ و ١٣۵ تعزیرات، واحد صنفی متخلف را گزارش دهند.

فرماندار شهرقدس گفت: بازرسان در سراسر شهرستان با واحدهای نانوایی متخلف سریعاً برخورد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، همچنین ساداتی نژاد  وزیر جهادکشاورزی روز گذشته از پایین بودن قیمت کالاهای اساسی در داخل نسبت به همسایگان به عنوان مشکل بزرگ یاد کرد و گفت: گویا یک جاروبرقی در اطراف کشورمان ایجاد شده و تمام مواد غذایی ایران را می‌کشند. برخی کشورها تعرفه واردات کالا و مواد غذایی از ایران را صفر کرده‌اند که فرآیند سیل‌آسای خروج کالاهای اساسی از کشور را شاهدیم.

وی ادامه داد:‌ یک کیسه آرد ۳۸ هزار تومانی در ایران هم‌اکنون در مرزها ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود و اینقدر این فاصله جذابیت دارد که واقعا با اقدامات فیزیکی نمی‌توان کنترل کرد و بازارهای کشورهای همسایه از کالاهای ارزان ایرانی اشباع شده است. این یک تهدید برای حوزه امنیت غذایی مردم ما است و وظیفه دولت حفظ امنیت غذایی مردم است.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر توزیع ارز به نرخ ای.تی.اس (نزدیک به نرخ نیما) گفت: سال گذشته هم این حکم در بودجه بود که دولت قبل کل ۸ میلیارد دلار منابع برای تخصیص ارز ترجیحی را مصرف کرده بود. اما با جنگ اوکراین وضعیت کاملا تغییر کرده است. بنابراین باید امسال به سمت هدفمندی یارانه‌ها برویم.

وی با اشاره به توزیع یارانه جبرانی گفت: این یارانه هزینه‌های دهک‌های مختلف را پوشش خواهد داد.

شهرقدس با جمعیتی بیشتر از ٣١۵ هزار نفر یکی از شهرستان‌های استان تهران است و در غرب پایتخت و همسایگی استان البرز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha