اقتدار ملی، نیازمند اقتصادی قوی است

مشهد- ایرنا- رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: عزت ملی، امنیت ملی و همچنین اقتدار ملی نیازمند اقتصادی قوی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مالک رحمتی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی «اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت (ع)» افزود: یکی از دغدغه های مهم تولیت آستان قدس رضوی، پرداختن به مسایل فرهنگی است که با اقدامات خوبی که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و در دانشگاه امام رضا(ع) صورت گرفته است آستان قدس رضوی در مسیر فرهنگی قرار گرفته و حرکت فرهنگی خود را آغاز کرده است که باید به آن سرعت بخشید تا ثمرات آن را هم در آستان قدس رضوی و هم در استان خراسان رضوی شاهد باشیم.

وی با بیان این که برگزاری این کنگره بین المللی با موضوع اقتصاد، اشتغال و تولید، کاری بسیار ارزشمند است و در آن ۱۴ موضوع مرتبط انتخاب شد که هشت موضوع آن به پژوهشگران داده شد، ادامه داد: انتظار ما از پژوهشگران این است که در این هشت محور با استفاده از مطالبی که از قرآن و عترت استخراج کرده‌اند، در زمینه تولید، اشتغال، و دانش‌بنیان راه کارهای مناسب و خروجی قابل توجهی ارائه دهند.

رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان این که دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها خصوصا در حوزه اقتصاد است، بیان کرد: امروزه در دنیا و خصوصا در ایران پاشنه آشیل، مشکلات اقتصادی است که در حال حاضر بیشترین ضربه را از اقتصاد می‌خوریم و اگر اقتصاد، تولید و اشتغال را درست کنیم، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز حل خواهد شد.

وی با بیان این که امروزه نمی‌توانیم با الگوهای نظام سلطه، اقتصاد کشور را پیش ببریم، افزود: آن چه امروز نیاز جامعه است ارائه الگوهای مبتنی بر قرآن و عترت و معارف اسلامی برای رونق اقتصاد، رشد تولید و اشتغال و همچنین رسیدن به خودکفایی در زمینه غذا وامنیت غذایی است.

رحمتی با اشاره به مزایا و برکات تحریم‌ها بیان کرد: باید به تحریم‌ها به چشم یک فرصت نگاه کرد چرا که تحریم سبب خودکفایی می‌شود و خنثی کردن تحریم‌ها جز با رویکرد دانش بنیانی میسر نیست.

وی آمادگی آستان قدس از شرکت‌ها و پروژه‌ها و ایده‌های دانش‌بنیانی را اعلام کرد و افزود: در قبال این حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خواستار کمک به حل مسائل آستان قدس، کمک به ارتقای کیفیت و کمیت محصولات آستان قدس و همچنین ارائه مقولات دانش‌بنیانی و فناورانه و نوآورانه در راستای پیشبرد اهداف این آستان مقدس هستیم.

رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: آگاهی مدیران از عرصه‌های دانش‌بنیانی، دادن انگیزه‌های مادی، معنوی و ملی به شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین اعمال تشویق و تنبیه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و یا شرکت‌های غیرفعال یا کم کار، سه گامی است که باید در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شود.

وی در پایان با بیان این که ما تمام قد آماده‌ایم تا به شرکت‌های دانش‌بنیان در هر زمینه‌ای خصوصا خلق ارزش در زمینه تولید و بهبود تولید کمک کنیم، گفت: ثروت آفرینی و تولید ثروت در اسلام باید ارزش شود و همچنین توزیع عادلانه این ثروت در جامعه صورت گیرد چرا که اگر ثروت عادلانه توزیع نشود سبب ایجاد محرومیت و فاصله طبقاتی در جامعه می‌شود.

اقتدار ملی، نیازمند اقتصادی قوی است

اختتامیه کنگره بین‌المللی «اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت علیم السلام» با حضور برخی از چهره‌های بین المللی و اعضای هیات علمی دانشگاه های مختلف در پردیس دانشگاه امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی «اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت علیم السلام» با قرائت پیام مرجع عالی قدر جهان اسلام، آیت الله جوادی آملی، توسط نماینده این مرجع عظام و حضور میهمانان برجسته ملی و بین‌المللی در دانشگاه امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

تقدیر از برترین‌های علمی، رونمایی از آثار تولید شده کنگره بین‌المللی «اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت (ع)»، رونمایی از پوستر کنگره بین‌المللی سال ۱۴۰۱با موضوع «چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی دانش بنیان» و پخش ویدوئوی تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی از دیگر بخش‌های آیین اختتامیه این کنفرانس بین‌المللی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha