۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84742725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان سومین روز متوالی بدون کرونا و مرگ را پشت سر گذاشت

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:  بعد از ۲ سال و ۲ ماه کردستان برای سومین روز متوالی بدون کرونا شد و موردی از ابتلا و مرگ بر اثر این بیماری ثبت نشد.

آرزو فلاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  بعد از ۲ سال و ۲ ماه سومین روز بدون کرونا و فوتی در استان ثبت شد که هر چند این کاهش ممکن است تحت تاثیر تعطیلات و کم شدن نمونه‌گیری باشد ولی ممکن است که شاهد پایان کرونا باشیم .

وی گفت: در حال حاضر ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستانهای استان افزود: ۱۶ نفر در سنندج، پنج نفر در سقز و ۶ نفر در مریوان بستری و تحت مداوا هستند.

فلاحی تاکید کرد: اکنون ۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است، آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۲ هزار و ۱۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۸۹۰ نفر در سنندج، ۳۱۸ نفر در سقز، ۱۵۴ نفر در قروه، ۱۰۷ نفر در کامیاران، ۱۶۱ نفر در بانه، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۶ نفر در بیجار، ۱۹۱ نفر در مریوان، ۲۴ نفر در دهگلان و پنج نفر در سروآباد جان ‌باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

فلاحی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون برای کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار داشت: شهروندان در اسرع وقت، تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

در حال حاضر شهرهای سنندج، کامیاران، دهگلان و سروآباد در وضعیت زرد و سایر شهرستان های استان نیز در وضعیت آبی کرونا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha