اقدامات دولت در هفت ماه گذشته سطح توقعات را از کابینه سیزدهم بالا برده است

شیراز- ایرنا- امام جمعه موقت شیراز گفت: اقدامات بارز دولت در هفت ماه گذشته از مهار کرونا تا فروش نفت و به صفر رساندن بدهی دولت سطح توقعات از دولت سیزدهم را بالا برده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی، در خطبه های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه دولت در همین مدت حدود ۷ ماهه از ابتدای شروع کار شاخص امنیت را بالا برده است و این امنیت موجود اکنون موجب شده کشورهای متخاصم گزینه جنگ بر علیه ایران به صلاح خودشان نمی بینند،گفت: دولت سیزدهم واکسیناسیون عمومی را به نحو خوبی اجرا کرد به نحویکه اکنون آمار مرگ و میر ناشی از بیماری به حداقل ممکن رسیده است.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: در حال حاضر پشتوانه اقتصادی دولت خوب است ولی برخی در داخل دنبال سیاه نمایی و تخریب دولت هستند و هدفشان سیاسی و ضربه زدن به دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه بدهکاری دولت اکنون به حدود صفر رسیده است،اضافه کرد: دولت ۷ ماه است که شروع به کار کرد و برای حل همه مشکلات باید فرصت داد.

وی پرداخت به موقع حقوق ،دیپلماسی عزتمندانه، فروش نفت ،واکسیناسیون عمومی،رابطه با همسایگان،تجارت با منطقه،بهبود فضای کسب و کار را ازجمله اقدامات دولت سیزدهم دانست و گفت: آزادسازی حریم سواحل،حضور مستقیم رئیس جمهور و دولتمردان در میان مردم از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم بوده است و گویا این اقدامات شاخص و ارزشمند در طول ۷ ماه گذشته توقع مردم از دولت سیزدهم را بالا برده است.

وی در ادامه تحلیلی از وضعیت کشور ارایه کرد و گفت: کمبود ماکارونی و مشکلات گرانی بر وضعیت مردم تاثیر دارد اما رئیس جمهور و اعضای هیات دولت مداوم پیگیر مشکلات مردم هستند،به مردم اطمینان می‌دهم که همه مسئولان از دولت، مجلس و دستگاه قضایی کشور پیگیر حل مشکلات اند.

وی میزان فروش نفت و برگشت پول آن به کشور را در وضعیت مناسبی عنوان کرد و تصریح کرد: صادرات غیرنفتی ما در یکسال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده که با وجودی که دلار، ارز و پول در کشور وجود دارد باید بررسی شود ریشه مشکلات از چیست؟

رضوی اردکانی معتقد است که اجناس در ایران با ارز یارانه‌ای عرضه می شود و این زمینه قاچاق را فراهم می‌سازد.
وی عنوان کرد: امکان کنترل همه روزنه‌های اقتصادی توسط دولت امکان پذیر نیست اما باید گفت تا زمانی که مابه تفاوت بین ارزش پول ملی و ارز وجود داشته باشد این وضعیت هم وجود دارد و مشکلات اینچنینی پابرجاست.
وی با دعوت از متفکرین اقتصادی برای چاره اندیشی کاهش فاصله و ارزش پول ملی و ارز،گفت: باید ارزش پول ملی بالا رود تا مشکلات حل شود.
امام جمعه موقت شیراز افزود: مابه تفاوت زیاد بین ارزش پول ملی و ارز خارجی زمینه بروز مشکلات را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه برخی مشکلات اقتصادی بخاطر جنگ اوکراین در بسیاری کشورها وجود دارد،ادامه داد: کشور ما از نظر ذخایر ارزی وضعیت خوبی دارد و اکنون امکان حل مشکلات وجود دارد.

خطیب جمعه شیراز  بالا بردن ارزش پول ملی را راه حل کاهش مشکلات اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند و اینکه حل مشکلات نیازمند توجه به همه شاخص‌های موجود است.
وی به اتمام ماه رمضان نیز اشاره کرد و گفت: حفظ برکات ماه مبارک رمضان باید در طول سال حفظ شود و خیرات این ماه تنها به رمضان محدود نیست و باید سپری برای کنترل هوای نفس در طول سال باشد.
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه حرام خواری روزگار انسان را سیاه خواهد کرد،افزود: احتکار جنس و کالا نیز در مسیر نابودی انسانیت است.

وی عامل مهم محاسبه اعمال صالح را دوری از ریا عنوان و تاکید کرد: بی حجابی‌ها شیراز و بسیاری از شهرها را نازیبا کرده است و در بسیاری از معابر اصلا حجاب را برداشته اند و زمانیکه امر به معروف و نهی از منکر کنیم می گویند بروید گرانی را مهار کنید اما ربطی ندارد و گرانی باید کنترل شود و حجاب هم باید در معابر عمومی رعایت شود.

رضوی اردکانی تاکید کرد: حرمت اسلام باید حفظ شود.
وی دو عامل را مسبب نابودی اعمال صالح دانست و اظهار داشت: شیطان به گناه زینت می‌دهد و زمینه سازی نابودی اعمال نیک را فراهم می سازد.
وی به هفته شیراز نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان باید شخصیت های بارز این شهر مانند میرزای شیرازی،سعدی و ... را در این ایام برجسته کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha