هواشناسی آذربایجان غربی درباره طغیان رودخانه ها هشدار داد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه پیش بینی می شود و لازم است تا شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه ها و تردد در کوهپایه ها خودداری کنند.

مهدی صابری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رگبارهای متناوب، وزش باد و رعد و برق به ویژه در نقاط شمالی استان دور از انتظار نیست و در نقاط مستعد نیز بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: همچنین احتمال بروز سیل در مسیل ها، مخاطره آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و کیفیت هوا و آسیب به سازه های موقت وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: استحکام سازه های موقت پرهیز از کوهنوردی و تردد جوامع محلی در دامنه کوهها هم به علت احتمال صاعقه ضروری‌است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای شمالی آذربایجان غربی بارانی بود و شهرستان تکاب با دمای مثبت چهار درجه سانتی گراد خنک ترین و خوی با ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بوده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در هفته گذشته بارانی بوده است بیشترین میزان بارندگی های منطقه استان اغلب در شهرهای جنوبی به ویژه سردشت ثبت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha