۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱:۲۸
کد خبر: 84743105
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

اکثریت مردم اتریش مخالف پیوستن به ناتو هستند

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱:۲۸
کد خبر: 84743105
 اکثریت مردم اتریش مخالف پیوستن به ناتو هستند

تهران-ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثریت مردم اتریش با پیوستن کشورشان به ناتو و عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا مخالف هستند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری "تاس" بامداد شنبه گزارش داد، بر اساس نظر نسجی موسسه دموسکوپی و تجزیه و تحلیل داده‌ها اکثریت شهروندان اتریش که کشوری بی‌طرف است مخالف پیوستن به ناتو و عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا هستند. 

بر اساس این نظرسنجی، ۷۵ درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی مخالف پیوستن اتریش به ناتو هستند، در حالی که تنها ۱۴ درصد از آن حمایت می‌کنند. در همین حال، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان مخالف عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا هستند، در حالی که ۳۸ درصد از آن حمایت می‌کنند. بقیه نظری در این مورد نداشتند. 

علاوه بر این، ۸۳ درصد از پاسخ دهندگان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهند که هماهنگی بیشتری در سیاست امنیتی و دفاعی خود داشته باشند. 

پیش از این، رسانه‌های اتریشی به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داده بودند که اتریش در سال جاری میلادی مشارکت خود را در طرح همکاری ناتو آغاز می‌کند. 

وزارت خارجه اتریش در بیانیه خود گفت: شرکت همه جانبه در تمرینات و رویدادهای آموزشی ناتو برای نیروهای مسلح اتریش مهم است. 

در سال ۱۹۵۵، اتریش با هدف تقویت استقلال و تضمین آسیب ناپذیری سرزمین خود پس از جنگ جهانی دوم که در آن به عنوان بخشی از آلمان نازی شرکت کرده بود، سیاست بی‌طرفی دائمی را اعلام کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha