۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 84743229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رانندگی در یزد، سخت‌تر از کار در معدن/ لزوم اجرای طرح جامع ترافیکی

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبر: 84743229
محمد حسین فلاح
رانندگی در یزد، سخت‌تر از کار در معدن/ لزوم اجرای طرح جامع ترافیکی

یزد- ایرنا- ترافیک و ازدحام در خیابان‌های هسته مرکزی یزد و برخی نقاط بالای شهر، دیگر قابل تحمل نیست و اضافه کنید به اینها رانندگی غیر استاندارد برخی رانندگان که اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

صبح که از خانه به بیرون می زنی تا به محل کار مراجعه کنی امکان ندارد بتوانی به راحتی و بدون حرص خوردن به مقصد برسی و امکان ندارد هر روز صبح با یک صحنه تصادف روبرو نشوی!

شرایط به گونه ای سخت می شود که رانندگان به جستجوی روزنه یا محلی برای فرار از ترافیک غیرقابل تحمل شهر هستند و هر کس سعی می کند کوچه یا خیابانی فرعی برای گریز از ترافیک پیدا کند.

ترافیک در میدان های باهنر و معلم و بلوار پاکنژاد در این سوی شهر و میدان دانش آموز و بلوار جوان در آن سوی شهر به قدری سنگین می شود که باید دقایق زیادی را در پشت ترافیک بمانی و چاره ای هم نداری.

در این سوی شهر وجود تعداد زیادی مدرسه و آموزشگاه و در آن سوی شهر وجود دانشگاه یزد بر شدت ترافیک صبحگاهی یزد افزوده و در این میان متاسفانه گاهی شاهد حوادث ناگوار تصادفات جرحی یا خسارتی هم هستیم.

البته تصادفات صبحگاهی، اغلب، خسارتی است و آن هم خسارت های جزئی اما همین تصادف کوچک منجر به ایجاد ترافیک سنگین در خیابان های کم عرض یزد میشود.

متاسفانه وقتی تصادفی ساده و کوچک و گاهی زنجیره ای در خیابان های شلوغ یزد رخ می دهد هیچکدام از رانندگان حاضر به کنار زدن خودرو خود نیستند و خودرو را در همان حالت نگه می دارند تا پلیس حضور یابد در حالیکه طبق گفته خود پلیس راهور در این مواقع باید از خودروها عکس گرفت و آن را به کنار خیابان یا بلوار هدایت کرد و منتظر پلیس راهور ماند.

همچنین در صورتی که در تصادفات خسارتی، طرفین به توافق برسند می توانند بدون کروکی به بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.

یک حادثه کوچک خسارتی کافیست تا ترافیک وحشتناک صبحگاهی در شهر یزد را به دریایی از خودرو در این مسیر و میادین و خیابان های منتهی به آن تبدیل کند.

جمع کردن این حوادث حداقل یکساعت وقت و زمان نیاز دارد و در همین یکساعت انبوهی از خودرو در مسیر باز می مانند و دیر به مقصد می رسند.

البته نباید از سهم خیابان های کم عرض و غیر استاندارد شهر یزد هم به سادگی گذشت، زمانی که بنای این خیابانها را پایه ریزی می کردند اگر می دانستند روزی شهر یزد چه اوضاعی پیدا می کند قطعا خیابان های شهر را عریض تر و چند لایه می کردند اما دیگر دیر شده است.

لازم است برای برخی خیایان های شلوغ و مرکزی یزد چاره ای اندیشیده شود و طرحهایی نو پایه ریزی گردد بعنوان مثال می توان خیابان های قیام و فرخی را در ساعاتی از روز یک طرفه کرد که قطعا بار ترافیک را کاهش می دهد.

یزد نیاز به طرح جامع ترافیکی در بخش های حمل و نقل عمومی و هم در ساماندهی تردد خودروهای شخصی و هم در بحث نوع تردد در معابر دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha