فرماندار مهاباد: طرح ترافیکی در ۱۵۰ هکتار از هسته مرکزی شهر تهیه شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: طرح ترافیکی در ۱۵۰ هکتار از هسته مرکزی این شهرستان تهیه و براساس اولیت بندی در مسیرهای دسترسی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، امیر قادری روز شنبه در جلسه شورای ترافیک مهاباد افزود: مطالعات طرح ترافیکی و ساماندهی ترافیک شهر مهاباد هم اکنون در مرحله اجرا و مراحل عملیاتی آن از ایجاد پیاده راه در میدان "منگوران" توسط شهرداری آغاز می شود.

وی ادامه داد: اصلاح هندسی معابر، مسیرهای دسترسی، ایجاد موانع های فیزیکی و راهنمایی و به طور کلی ساماندهی وضعیت ترافیکی توسط مهندس مشاور پیش بینی و مراحل عملیاتی آن براساس اولیت های تعیین شده انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: رویکرد ترافیکی شهر باید به سمت پیاده محور بودن حرکت کرده تا تعامل انسانی و اجتماعی در هسته مرکزی شهر جای تردد وسایل نقلیه موتوری و خودرو را بگیرد.

قادری با بیان اینکه تمام طرح های ترافیکی در دست اجرا پشتوانه فنی و علمی دارد، اضافه کرد: ساماندهی فروشنده های سیار خودروهای باری، ایجاد پیاده راه ها در سایر مسیرهای اصلی شهر در راستای بهبود شرایط ترافیکی و رضایت مردم در مراحل بعدی توسط مهندس مشاور و شورای ترافیک انجام خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف چرثقیل حمل خودرو بیان کرد: از شهرداری و راهنمایی و رانندگی درخواست داریم نسبت به فعال تر شدن دوباره این چرثقیل حامل خودروهای متخلف نیز اقدام کنند.

در ادامه جلسه نحوه اجرای طرح های ترافیکی، آگاه سازی مردم، فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل جایگزین و مشکلات معابر شهری مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha