۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبر: 84743499
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فاز نخست کمربندی شمالی اسلامشهر زیر بار ترافیکی می‌رود

اسلامشهر - ایرنا - شهرداری اسلامشهر اعلام کرده که باتوجه به تکمیل عملیات اجرایی پل احمدآباد مستوفی، فاز نخست از کمربندی شمالی این شهر طی روزهای آینده زیر بار تست ترافیکی می‌رود.

به گزارش ایرنا، کمربندی شمالی اسلامشهر یکی از پروژه هایی است که با اجرای آن، بار ترافیکی معابر مهم شهر به ویژه بلوار بسیج مستضعفین کاهش می یابد و با اتمام عملیات اجرایی پل احمدآباد مستوفی در روزهای اخیر، فاز نخست این طرح با صدور مجوز از سوی پلیس راه غرب استان تهران آماده بهره برداری می شود.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در این باره گفته است: پروژه کمربندی شمالی به طول ۶هزار و ۸۰۰ متر و به عرض ۴۵ متر در حال احداث است.

او این را هم گفت که با تکمیل عملیات اجرایی پل احمدآباد مستوفی، قریب به ۵۰۰ متر از مسیر آن قابل بهره‌برداری می‌شود و هم اکنون نیز کارگاه های عمرانی برای تکمیل این پروژه فعال است.

حمیدی با اشاره به برخی موانع پیش روی اجرای طرح‌های عمرانی شهر، تاکید کرد: در بحث اجرای پروژه ۲۴ متری کنارگذر راه‌آهن و کمربندی شمالی اسلامشهر در طی سالهای گذشته توافقاتی با مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران توسط شهردار، رئیس شورای شهر و فرماندار وقت انجام و پیگیری های متعددی صورت گرفته که با تغییرات ایجاد شده در مدیریت راه‌آهن، بخش‌هایی از این توافقات به نتیجه نرسیده و ادامه فعالیت این ۲ پروژه در انتظار مجوزها و همکاری راه آهن است.

کار ساخت پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر با اعتباری حدود ۱۴۰ میلیارد تومان توسط موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیا و با نظارت معاونت فنی وعمرانی شهرداری اسلامشهر انجام می شود.

هدف از اجرای این طرح تسهیل در تردد شهروندان در سمت شمالی اسلامشهر و سهولت ترافیکی در سایر مسیرهای این شهر عنوان شده که با احداث آن، ترددهای شهرهای همجوار از این مسیر انجام شده و از ترافیک داخل شهر کاسته خواهد شد.

در واقع این پروژه از انتهای خیابان سوسنگرد با احداث زیرگذری از زیر خط گرم راه آهن شروع می شود و به سمت پل احمدآباد ادامه پیدا می کند و از زیر پل احمدآباد با احداث زیرگذر دیگری به سمت ایستگاه آپرین راه آهن می رود.

البته این پایان راه نیست و در آنجا این کمربندی وارد اراضی راه آهن شده و در انتهای شهرک طالقانی از اراضی راه آهن خارج می شود و به سمت ورزشگاه امام خمینی مسیر ادامه پیدا می کند و در نهایت و در تقاطع بلوار بسیج و خیابان برنده سیفی به انتها می رسد.  

به گزارش ایرنا، فاز نخست از این پروژه پس از مجوز پلیس راه غرب تهران و پس از تست های ویژه زیر بار ترافیکی خواهد رفت؛ گفته می شود که بهره برداری رسمی از این طرح همزمان با سفر قریب الوقوع ایت الله رئیسی رئیس جمهور به اسلامشهر انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha