پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال وام کرونایی به حوزه گردشگری خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به مشاغل زیرمجموعه گردشگری و صنایع دستی این استان پرداخت و از این طریق بیش از ۶ هزار شغل در استان حفظ شد.

سیدجواد موسوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور حفظ اشتغال حوزه گردشگری خراسان رضوی، با پرداخت این میزان تسهیلات کرونایی در ۲ قالب اشتغال محوری و بنگاه محوری بیش از ۶ هزار شغل حفظ شده و برخی از کسب و کارهای حوزه گردشگری نیز احیا شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری کم بهره در دو رسته بوم گردی و صنایع دستی طی یک سال گذشته پرداخت شده که موجب ایجاد ۹۰۶ شغل جدید در سطح استان شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی یادآور شد: سهم اشتغال حوزه گردشگری این اداره‌کل در سال گذشته هزارو ۶۵۷ نفر بوده که ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

موسوی به طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۲۴۰ طرح این حوزه در استان در حال ساخت، تبدیل و توسعه است که شامل واحدهای اقامتی، پذیرایی، مجتمع‌های گردشگری، مراکز تفریحی سرگرمی، مناطق نمونه، محیط ها و پارک های طبیعت‌گردی است.

وی بیان کرد: این طرح ها ۳۷ هزار شغل موقت در زمان ساخت ایجاد کرده‌اند و پس از بهره‌برداری نیز ۱۰ هزار و ۳۲۶ نفر را شاغل خواهند کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته با ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری موافقت شده است، افزود: این طرح‌ها برای بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، هم‌چنین پروژه‌های سرمایه‌گذاری که افتتاح و بهره‌برداری شده بیش از هزار نفر را شاغل کرده است.

موسوی به تسهیلات اعطایی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تا کنون دو برابر سهم پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری به منظور تکمیل و تجهیز در شورای برنامه ریزی و توسعه معرفی و مصوب شده است که از این طریق برای بیش از ۷۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: استان پهناور خراسان رضوی با برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر زیارتی، تاریخی، فرهنگی، طبیعی، سلامت و هم‌چنین زیرساخت‌های مناسب اقامتی، حمل و نقل، خدماتی و غیره، بستری ممتاز برای جذب سرمایه‌های داخلی، خارجی و اشتغال‌زایی گسترده در حوزه گردشگری به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یادآور شد: در این استان بیش از ۲ هزار فقره تأسیسات گردشگری با بیش از ۳۵۰ هزار نفر شاغل مستقیم فعالیت دارند، که با وجود ریزش بخشی از آن به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، امیدواریم در سال ۱۴۰۱ شاهد برگشت، احیا و رونق گردشگری این خطه باشیم.

خراسان رضوی با بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری، رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha