۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84743579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: رفع معارضات پیش روی پروژه های تامین آب ضروری است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر مدیریت درست مصرف آب گفت: رفع معارضات پیش روی پروژه های تامین آب شهرهای استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در بازدید سرزده از شرکت آب و فاضلاب ایلام بر اهمیت آموزش در چگونگی مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: کارگروه مدیریت مصرف آب در استان ایلام فعال شده است.

استاندار ایلام در این بازدید به همراه معاون‌ سیاسی، امنیتی استاندار یکی از برنامه های خود در سال ۱۴۰۱ را انجام بازدیدهای سرزده و یا از پیش تعیین شده از ادارات عنوان کرد و افزود: در جریان این بازدیدها ضمن دیدار با مدیران، کارمندان و کارشناسان و احصاء مسائل و مشکلات احتمالی ادارات، از نزدیک وضعیت خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوعان بررسی می شود.

بهرام نیا با اشاره به برخی مشکلات حوزه آب در سال جاری تاکید کرد: زحمات پرسنل خدوم شرکت آب و فاضلاب در مواقع کمبود آب و تنش آبی مضاعف می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه خطیر شرکت آب و فاضلاب در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان بیان کرد: رفع معارضات پیش روی پروژه های تامین آب شهرهای استان ضروری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره اجمالی به روند تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان در مواقع پیک مصرف گفت: برنامه‌ریزی لازم برای حضور  مدیران و کارشناسان شرکت در  محل کار و  بازدید مداوم از تاسیسات و مخازن در حال انجام است.

پرویز ناصری افزود: برای کاهش اثرات تنش آبی در شهرستان های که دچار تنش آبی هستند برنامه ریزی منسجمی انجام گرفته است.

وی با ارائه گزارش در مورد پروژه‌های در دست اجرا در شهرهای دارای تنش آبی یادآور شد: با ایجاد تاسیسات جدید در پایاب سد ایلام و در راستای مقابله با تنش آبی، استحصال آب به میزان ۴۰۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ادامه داد: با توجه به خشکسالی هایی اخیر و مشکلات آبی در استان مخصوصا شهر ایلام اقداماتی از قبیل تعمیر و بازسازی پمپ ها، شناورها و ایستگاه های پمپاژ آب به عمل آمده است.

ناصری با تاکید بر اینکه بررسی عملکرد دولت مردمی بیانگیر تلاش جدی به منظور حل کامل مشکلات آبی است، افزود: طرح آبرسانی با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب شرب سالم و بهداشتی به شهروندان است.

وی در خصوص مهم‌ترین طرح‌های موجود که به هدف جلوگیری از تنش آبی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: کف شکنی چاه آب روستای دراشکفت چرداول، کف شکنی چاه آب پله کبود هلیلان‌، رفع مشکل آب پنج روستای هلیلان، بهسازی چشمه و تعویض خط انتقال روستای کاور دهلران و رفع مشکل چند ساله آب این روستا از جمله اقداماتی است که در راستای مقابله با تنش آبی انجام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha