شاخص پزشک عمومی در خراسان شمالی۵۰ درصد میانگین کشوری است

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هم اینک شاخص تعداد پزشک عمومی در کشور به ازای هر هزار نفر یک نفر است در حالیکه این رقم در استان کمتر از این میزان (۵/) است.

دکتر سیدجواد پورنقی روز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: همچنین شاخص پزشک متخصص نیز در این استان ۰/۳۳ درصد است در حالی که این رقم براساس میانگین کشوری به ازای هر هزار نفر نیم است.

وی با اشاره کمبود پرستار و ماما و دیگر نیروهای پشتیبانی در استان، گفت: اینک شاخص تعداد پرستار نیز به‌ تخت در دانشگاه علوم پزشکی استان کمتر از یک است این در حالی است که این رقم بر طبق شاخص های وزارت بهداشت ۱.۳ باید باشد.

پورنقی افزود: برای رفع این کمبود ها باید سعی کنیم شرایط ماندگاری پزشک ها و متخصصان را در استان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بی تردید رفع این کمبود ها و رسیدن به شاخص های وزارت بهداشت در بخش نیروهای درمانی بدون همراهی رسانه ها میسر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های برتر در واکسیناسیون کرونا است، گفت: تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت از برنامه های محوری دولت سیزدهم است که در بخش واکسیناسیون عمومی به خوبی شاهد اجرایی شدن آن هستیم.

پورنقی افزود: در این میان خراسان شمالی با همکاری رسانه ها در تشویق مردم به واکسیناسیون جزو استان های برتر در واکسیناسیون عمومی است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است که به این ترتیب ۹۸ درصد دز اول، ۸۶ درصد دز دوم و حدود ۶۰ درصد نیز دز سوم را تزریق کرده اند.

جذب ۶۵ متخصص در بیمارستان های خراسان شمالی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۶۵ پزشک متخصص در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه جذب شدند که بخشی از آنها در مناطق کم برخوردار است.

دکتر محمدرضا جمعه زاده افزود: این نیروهای متخصص با تعامل سازنده حوزه درمان این دانشگاه و پیگیری‌های مستمر در سطح وزارت متبوع در رشته های مختلف داخلی، جراحی، اطفال، نورولوژی قلب و دیگر تخصص ها جذب شدند.

وی افزود: برای توزیع عادلانه خدمات پزشکی و درمانی در سطح استان، رویکرد جدید دانشگاه علوم پزشکی استان این بود که حداقل از هر رشته پایه تخصصی، داخلی، اطفال، جراحی و بیهوشی دو پزشک متخصص در بیمارستان شهرستانها وجود داشته باشد تا خدمات حوزه سلامت مداوم ارائه شود.

جمعه زاده ادامه داد: هم اکنون با حضور این پزشکان متخصص در شرایط محرومیت استان، نیاز درمانی و دسترسی مردم به متخصص تا حدود زیادی رفع شده و برای تامین کامل نیاز استان در راستای حضور متخصصان بیشتر، پیگیری‌های لازم با وزارت بهداشت انجام شده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha