۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84743638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالعات منظومه روستایی در ۱۷ بخش زنجان به تصویب نهایی رسیده است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: مطالعات منظومه های روستایی در ۱۷ بخش این استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با پیشرفت ۱۰۰ درصد به تصویب نهایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده که اجرای این مهم در بخش مرکزی طارم از محل اعتبارات ملی در دست اقدام است.

رضا خواجه ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی با هدف تجمیع توانمندی ‌ها و پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است.

وی یادآوری کرد: شناخت ظرفیت ها و محدودیت های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخش های این طرح به شمار می رود.

خواجه ای ادامه داد: در قالب این برنامه، تعداد یک‌هزارو ۸۲۲ طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می شود که از این تعداد ۱۷۵ طرح قابلیت برندینگ و ۳۷۸ طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای هفت هزارو ۹۴ نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به بهره برداری از دستگاه فرآوری گل محمدی برای اولین بار در شهرستان طارم در راستای اجرای طرح منظومه روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح برای اولین بار در شهرستان طارم فروردین سال گذشته باهمکاری طرح منظومه روستایی و اداره جهادکشاورزی به وسعت پنج هکتار در روستای دستجرده کشت شد.

وی اضافه کرد: این طرح فروردین سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید و در همین راستا دستگاههای فرآوری این محصول نیز در روستای دستجرده استقرار یافت.

 این مسوول ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی همکاری تعامل ویژه ای در اجرای این طرح و ارائه تسهیلات داشته اند و تیم تسهیلگری منظومه روستایی نیز به عنوان ترویج کننده و هماهنگ کننده  اجرای این طرح نقش مهمی داشته و برای اولین بار در این شهرستان گلاب گل محمدی با برند روستای دستجرده تولید و روانه بازار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha