۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84743658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار تُن گندم با قیمت جدید خرید تضمینی تحویل سیلوی مهاباد شد

مهاباد - ایرنا - مدیر شرکت غله مهاباد گفت: از ابتدای امسال ۶ هزار تُن گندم مازاد کشاورزان با قیمت جدید نرخ تضمینی این محصول از کشاورزان خریداری شده است.

خدر مازوجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از فروردین ماه امسال عملیات خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان با نرخ جدید و ۱۰۵ هزار ریال و پاداش ۱۰ هزار ریالی برای هر کیلوگرم آغاز شده و این روند برای تحویل دهندگان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمام مطالبات گندم کاران پرداخت شده است، ادامه داد: امسال هم برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مراکز خرید را راه‌اندازی کردیم که کار خرید این محصول مهم کشاورزی از اوایل تیرماه جاری آغاز می شود.

مدیر شرکت غله مهاباد اظهار کرد: در سال زراعی گذشته در مجموع حدود ۲۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کمتر بود.

مازوجی بیان کرد: طی سال های گذشته به ترتیب ۴۷، ۲۷ و ۲۰ هزار تُن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده که امسال با توجه به افزایش قیمت انتظار داریم این روند از حالت نزولی به صعودی تغییر یابد.

وی از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha