۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84743799
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جذب ۳۷ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی در حوزه بهداشت خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امسال ۳۷ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای احداث ۱۴ مرکز بهداشتی در استان جذب شد.

دکتر حسن براتی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: خراسان شمالی جزو استان هایی است که در شاخص های پایین بهداشت و سلامت قرار دارد و این اعتبار جذب شده نیز برای تکمیل و احداث مراکز بهداشتی در مناطق محروم استان هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به کمبود پزشک در استان، گفت: بخشی از این کمبود ناشی از عدم پرداخت مطالبات برخی از پزشکان در دو سال گذشته بود که این مشکل هم اینک در حال رفع شدن است.
براتی زاده با اشاره به تجهیز مرکز درمان ناباروری استان، یادآور شد: برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی استان و ارائه خدمات درمانی موثر نیازمند تخصیص تجهیزات لازم از سوی وزارتخانه هستیم.
وی افزود: تخصیص برخی تجهیزات از سوی وزارتخانه بر اساس سهمیه و اولویت است و دانشگاه علوم پزشکی استان لیست تجهیزات مورد نیاز را به وزارتخانه اعلام کرده و برآورد ریالی نکرده است.
براتی زاده گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان راه اندازی این مرکز از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی استان است.
خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   
در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha