معلمان با تبعیت از سیره شهید مطهری دانش آموزان را تربیت کنند

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و سیره منحصر بفرد تربیتی بود که لازم است تا معلمان با تبعیت از سیره این شهید، دانش آموزان را تربیت و به سمت حیات طیبه هدایت کنند.

به گزارش ایرنا،  حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز شنبه در آیین گرامیداشت جلوه های ویژه معلمی سال تحصیلی جاری در آذربایجان غربی افزود: روحیه انقلابی در کنار تهذیب اخلاق و مکارم اخلاقی به ضمیمه مهارت نویسندگی و تبلیغ، ویژگیهایی است که آیت الله مطهری را در ردیف عالمی شایسته به عنوان الگوی مناسب برای فعالان عرصه تعلیم و تربیت قرار داده است.

وی بیان کرد: نام نهادن این روز به اسم معلمان به این علت است که وی نماد خوبی برای معلمی بوده است و باید سیره و روش وی را یاد گرفته و در زندگی جاری و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

وی با بیان اینکه تمام زندگی و سیره وی می‌تواند الگو باشد، ادامه داد: شهید مطهری وظیفه مدار بود و از نظر علمی جایگاه والایی داشت و در موارد متعدد فقه، کلام و فلسفه ایشان استاد مسلم بود.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: معلمی فرصتی مهم و بزرگ است که خداوند به معلمان اعطا کرده است و این موضوع باعث شده این مقام رفیع باشد و معلمان لازم است که در انجام وظیفه در این فرصت نهایت تلاش خود را انجام دهند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم در این آیین بیان کرد: سند تحول بنیادین یکی از محوری ترین مواردی که در بردارد، بحث معلمی و نقش معلمی است و معلم به‌همین علت جایگاه رفیعی دارد.

رضا ابراهیمی گفت: در بحث آموزش و پرورش ۳۷ هزار فرهنگی در استان فعالیت می کنند ولی با این همه در ۲ بخش نیروی انسانی و زیرساختها در این استان با کمبود مواجه هستیم.

وی بیان کرد: با بررسی شاخصها نیز می‌توان به عقب ماندگی استان از شاخصها پی برد و باید این کاستی ها با همت همگانی در یک مدت معقول به میانگین کشوری برسد.

ابراهیمی با اشاره به کیفیت آموزش و لزوم ارتقای آن اظهار کرد: باید با جذب نیروهای متخصص بتوان در مسیر کیفیت بخشی به آموزش قدم برداشت چرا که اجرای عدالت آموزشی در گرو کیفیت بخشی به آموزش است.

در این مراسم از ۱۲ معلم منتخب استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل است.

اذربایجان غربی دارای ۳۷ هزار فرهنگی و ۶۸۰ هزار دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha