پرونده قاتل شهید رنجبر ۲۴ اردیبهشت رسیدگی مجدد می‌شود
شهید رنجبر مامور انتظامی شیراز

شیراز- ایرنا- رئیس کل دادگستری فارس گفت: به دستور دیوان عالی کشور، برای پرونده قاتل شهید رنجبر مامور انتظامی شیراز در روز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، وقت رسیدگی مجدد در نظر گرفته شده است.

روابط عمومی دادگستری کل استان فارس در مطلب ارسالی روز شنبه از قول حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به صدور حکم قصاص برای قاتل شهید رنجبر در استان فارس افزود: این پرونده با اعتراض وکیل محکوم، به شعبه ۲ دیوان عالی کشور ارسال شد. وکیل متهم اعتراض داشت که شاید متهم دچار اختلالات روحی و روانی باشد و پرونده باید به هیات کارشناسی پزشکی قانونی برود تا آنها نیز نظرشان را بدهند.
رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: نظر بدوی کارشناس پزشکی قانونی مبنی براین بود که متهم، هیچگونه اختلال روحی و روانی ندارد که پرونده با این دلایل، به استان فارس ارسال شد. شعبه دادگاه یک کیفری فارس مجددا پرونده را به پزشکی قانونی ارسال کرد و هیات پزشکی قانونی، این نکته را تایید کرد که متهم هیچ مشکل روحی و روانی عمده‌ای نداشته است.
موسوی خاطرنشان کرد این پرونده در ۲۴ اردیبهشت مجدد رسیدگی می شود، گفت؛ دستور دیوان این بود که وقت رسیدگی مجدد برای این پرونده تعیین شود. امیدواریم  در زمان مقرر، حکم مقتضی صادر شود.

شهید علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ هنگام اجرای مأموریت، با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد(قمه) به گردنش به شدت مجروح شد و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.
در این حادثه، یک سرباز وظیفه نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.از این شهید یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی با اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) ظهر جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در شیراز دستگیر شد.
پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات قاتل شهید رنجبر در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس رئیس کل دادگستری فارس، ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ حکم قصاص برای متهم این پرونده را اعلام کرد و گفت: قاتل شهید رنجبر به قصاص، حبس، شلاق  و پرداخت دیه محکوم شد.
دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نیز رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرده بود: رسیدگی به پرونده قاتل شهید رنجبر پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور با تعیین وقت مجدد رسیدگی در دستور کارشعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha