۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است

خمین- ایرنا- نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان به منظور اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " علیرضا نظری " عصر شنبه در آیین گرامیداشت هفته معلم افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به منظور اجرای طرح رتبه بندی معلمان در ۶ ماهه دوم پارسال پیش بینی شده بود.
وی بیان کرد: گرچه مجلس قانون رتبه بندی معلمان را تصویب کرده است اما آیین نامه های آن باید توسط دولت به مجلس ارائه و عدم مغایرت آن با قانون بالادستی بررسی شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به رشد درآمدهای ریالی و ارزی کشور، انتظار می رود دولت سیزدهم اعتبار لازم برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان را تامین کند و این قانون پس از ۱۰ سال انتظار محقق شود.
نظری با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند هنوز عملیاتی نشده و در شعار باقی مانده است.
وی هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری دانست و افزود: هزینه ای که امروز دولت و نظام برای قانون شکنی و جرائم می پردازد از آثار عدم ساماندهی نظام و تعلیم و تربیت برای پرورش انسان‌های مسئولیت پذیر است.
نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم تصریح کرد: منظومه نظام جمهوری اسلامی، ساختارهای سیاسی نظام، تشکیل دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی با شناخت نقش و جایگاه معلم محقق می شود.
نظری، معلمان را بسترساز تحول در بخش های مختلف حکومت اسلامی دانست.
وی افزود: شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، کودکان و نوجوانان برای جامعه اسلامی و تربیت افراد آرمانخواه و مسئولیت پذیر بر عهده معلمان است.
نظری با تاکید بر آموزش نافع گفت: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه در نقص این آموزش و فقدان توجه به تربیت دانش آموزان است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری ادامه داد: درک کامل مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی با مطالعه آثار این شهید بزرگوار محقق می شود.  

۱۲ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری بعنوان روز معلم نامگذاری شده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha