۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84744642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۵۰۰ دستگاه پنل خورشیدی میان عشایر خراسان شمالی توزیع می شود

بجنورد-ایرنا- رییس اداره بهسازی امور تولید اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه پنل خورشیدی با هدف ارتقای سطح زندگی این قشر در بین عشایر کوچ رو استان توزیع می شود.

مهدی خانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته ۳۶۵ دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ واتی با همکاری شرکت توزی نیروی برق استان تامین و میان عشایر استان توزیع شد و پیش از آن در سال ۹۷ هم ۳۵۱ دستگاه از این تجهیزات توزیع شده بود.

رییس اداره بهسازی امور تولید اداره کل امور عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: پارسال عشایر برای تامین هر دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ واتی ۱۰ میلیون ریال اعتبار هزینه کردند که معادل ۱۰ درصد اعتبار مورد نیاز آن بود و مابقی به وسیله دولت تامین می شود.

وی گفت: سه هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری استان، کوچ رو  هستند که شماری از آنان موفق به دریافت پنل خورشیدی شده اند و در صورتی که امسال ۵۰۰ دستگاه از این تجهیزات دراختیار قرار گیرد، ۲ هزار خانوار دیگر هنوز به تجهیز نیاز دارند. 

رییس اداره بهسازی امور تولید اداره کل امور عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: امید است بتوانیم به تامین پنل های خورشیدی برای عشایر استان سرعت دهیم.  

خراسان شمالی ۳۰ هزار عشایر دارد که با داشتن بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند و به طور میانگین ۲۵ درصد از گوشت قرمز این استان نیز از سوی عشایر تامین می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha