۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84745056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه فرهنگی و هنری از کردستان

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 84745056
چند خبر کوتاه فرهنگی و هنری از کردستان

سنندج- ایرنا- برپایی غرفه سنندج پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران، برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌ دستاوردهای سفر رهبری به کردستان و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی کردستان از جمله اخبار کوتاه فرهنگی و هنری استان است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی برای حضور سنندج در نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۲۱ اردیبهشت شروع به کار می کند، اظهار داشت: کردستان به واسطه انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران در این نمایشگاه غرفه ویژه‌ای خواهد داشت.

علی اصغر دریایی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و طرح‌های تاثیرگذاری برای ترویج کتاب و کتابخوانی ارایه شده است،  اضافه کرد: با همکاری و هم افزایی نهادها و سازمان‌های فرهنگی سطح شهر سنندج از جمله امور کتابخانه‌های عمومی، شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، میراث فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه کردستان برای حضور فعالانه در نمایشگاه کتاب تهران برنامه ریزی های لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: نمایشگاه کتاب تهران به واسطه شیوع کرونا در ۲ سال اخیر به طور مجازی برگزار شده است اما امسال با توجه به واکسیناسیون عمومی هم بصورت حضوری و مجازی در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی از اختصاص یک روز به نام کردستان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: در نمایشگاه کتاب در صددیم با دعوت از نویسندگان نامدار کُرد علاوه بر تجلیل و قدردانی از  آنها از نظرات آنها در اجرای طرح ها و برنامه های ترویجی کتاب و کتابخوانی سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران استفاده شود.

دریایی گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه هرکدام از شهرستان های تابعه نیز با استفاده از ظرفیت فرهنگی و با حضور نویسندگان برجسته خویش برنامه ویژه ای خواهند داشت.

برنامه های فرهنگی و هنری ویژه سالگرد سفر مقام معظم رهبری به کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان صبح روز یکشنبه در جلسه ویژه برنامه ریزی برنامه های فرهنگی و هنری ویژه سالگرد سفر مقام معظم رهبری به کردستان گفت: علاوه بر برگزاری برنامه های شاد و مفرح، لازم است دستاوردهای عمرانی و آبادانی برکات سفر مقام معظم رهبری به کردستان به سمع و نظر مردم استان رسانده شود.

دریایی با اشاره به اینکه سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ از نظر فرهنگی، عمرانی و آبادانی استان دارای دستاوردها و برکات بسیار زیادی بود، افزود: رهبری در این سفر؛ کردستان را به عنوان استان فرهنگی معرفی و نامگذاری کردند و این اقدام حکیمانه ما را با آینده‌ای روشن و دورنمایی دیگر روبرو کرد.

وی با اشاره به جایگاه اداره کل ارشاد به عنوان دبیرخانه سالگرد سفر در استان، اضافه کرد: با نامگذاری استان به عنوان استان فرهنگی، رسالت ادارات و نهادهای فرهنگی مبنی بر ترویج و توسعه فرهنگ و هنر در این استان مشخص شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان نقشه راه و چراغ روشنی برای برگزاری جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در همه عرصه‌های فرهنگی و هنری مدنظر مسوولان و دست اندرکاران سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی قرار داد.

وی یادآور شد: برنامه‌ای شاخص برای عموم مردم همراه با شعرخوانی، موسیقی و هه‌لپه رکی برگزار می شود در کنار این برنامه دستاوردهای عمرانی و آبادانی استان در نمایشگاهی با شکوه به نمایش گذاشته و تقدیم مردم کردستان می شود.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار داشت: دعوت از سخنرانان خبره و مطرح کشوری برای حضور در مراسمات اداری و جشنواره های فرهنگی و هنری در مرکز استان و شهرهایی که رهبری معظم انقلاب به آنها سفر کرده بود مدنظر قرار گیرد.

پیشکسوتان قرآنی چراغ راه برنامه‌های قرآنی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با حضور در منزل «سید صادق میرفضلی» فعال پیشکسوت کردستانی در حوزه قرآن اظهار داشت: پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر از سرمایه های فرهنگی و اجتماعی گرانبهای این استان هستند.

علی اصغر دریایی افزود: استان کردستان با نامگذاری حکیمانه مقام معظم رهبری به عنوان استان فرهنگی ما را با آینده ای روشن در حوزه فرهنگ و هنر مواجه کرده است.

دریایی اضافه کرد: پیشکسوتان حوزه قرآنی چراغ راه برنامه ها و فعالیت های قرآنی استان هستند و لازم است از تجربه های گرانبهای آنها در آموزش قرآنی و برگزاری هفته های قرآن به نحو احسن استفاده شود.

در این دیدار و همدلی از سال ها تلاش و کوشش سید صادق میرفضلی فعال قرآنی پیشکسوت از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اهدای لوح سپاس و هدیه فرهنگی قدردانی و تجلیل بعمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha