باند شمالی محور بجنورد-آشخانه اوایل خردادماه بازگشایی می شود 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به انجام عملیات عمرانی در مسیر بزرگراهی بجنورد-آشخانه گفت: تلاش داریم تا در هفته اول خردادماه، ایمن سازی باند رفت محور انجام و باند شمالی این مسیر بازگشایی شود. 

جعفر شهامت روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش های خوب اخیر و ریزشی شدن کانال های زهکش و خاک منطقه بخشی از عملیات پایدارسازی محور را به دلیل ریزشی شدن ترانشه ها با وقفه مواجه کرد.

وی افزود: پیشنهاد استفاده ۲ طرفه از محدوده پایدارسازی نشست و رانش خندقلو از همان ابتدا در کمیسیون ایمنی راه استان مطرح شد که پس از بازدید میدانی و نظر مشاور طرح و کارشناسان به دلیل آسیب های وارده به پل محدوده خندقلو و خطر بالای تردد سنگین دوطرفه روی پل که بارهای دینامیک سنگین در محیط با خاک اشباع ایجاد می کرد، مورد مخالفت جدی قرار گرفت و در شرایط موجود تمام ظرفیت ترافیکی با توجه به افزایش ترافیک در دو جهت بجنورد_ آشخانه و برعکس مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حل مشکل رانش و پایدارسازی محور بجنورد-آشخانه در محدوده خندقلوی شهرستان بجنورد ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اظهار داشت: عملیات پایدار سازی جاده بجنورد-آشخانه در کیلومتر ۱۴ محور بجنورد-آشخانه به طول ۵۰۰ متر انجام می شود و مدت قرارداد آن ۹ ماه بوده که با برنامه ریزی انجام شده انتظار می رود اهم عملیات در مدت یک ماه به نتیجه برسد.

دبیر کمیسیون ایمنی راه خراسان شمالی افزود: مطالعه برای پایدارسازی این مسیر توسط مشاور انجام شده است و در صورت نیاز تغییرات تکمیلی در آن انجام می شود و با توجه به مطالعات انجام شده، پایدار سازی نشست و حذف عامل رانش پیشنهاد شده است. 

وی گفت: این محور برای اجرای عملیات عمرانی و پایدارسازی این جاده اصلی بسته است و ترافیک از مسیر جایگزین انجام می شود و تردد وسایل نقلیه عبوری از آشخانه به بجنورد به مسیر قدیم آشخانه به بجنورد ( بدرانلو ) منتقل شده اما تردد در بجنورد-آشخانه همچنان از این مسیر بزرگراهی قابل انجام است. 

دبیر کمیسیون ایمنی راه خراسان شمالی با اشاره به افزایش تردد در محور آشخانه- بجنورد در روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه گفت: تردد در این محور ۳۲۲ درصد نسبت به متوسط تردد یک ماه گذشته افزایش یافت که بیش از ۲ برابر ظرفیت ترافیک جاده قدیم بدرانلو است و علاوه بر آن در هر ۲ مسیر رفت و برگشت بجنورد آشخانه شاهد رشد تردد چند برابری بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: از رانندگان انتظار می رود با توجه به شرایط محور بدرانلو قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و از شتابزدگی خودداری کنند. 

بر اساس این گزارش، جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۹۹ به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شد و تا زمان حل مشکل، تردد خودروها از این محور ممنوع و از طریق جاده قدیم بدرانلو انجام شد و اکنون عملیات عمرانی در این محدوده در حال انجام است. 

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند. 

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha