۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84745289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون  استاندار چهارمحال و بختیاری: حذف ارز ترجیحی به معنای رها شدن بازار نیست

شهرکرد-ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرایی شدن طرح حذف ارز ترجیحی در کشور گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی به‌معنای رها شدن بازار نیست و حفظ بازار و تامین برخی از اقلام برای تنظیم بازار در دستور کار مسوولان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمد کاظم منزوی روز یکشنبه در پنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود: در سال‌های گذشته در راستای تثبیت و تنظیم قیمت‌ها، زمینه هدر رفت یارانه‌ها افزایش پیدا کرده بود و یا یارانه در جیب طبقات مرفه قرار داشت که در راستای هدفمندسازی یارانه در فاز نخست با آزاد شدن قیمت آرد صنف و صنعت نظام قیمت‌گذاری آغاز شد.

وی گفت: در این طرح قیمت آرد صنف و صنعت آزاد و قیمت‌گذاری نان فانتزی و رشته آشی در راستای حمایت از تولید و مصرف‌کننده و برای جلوگیری از افزایش قیمت انجام شد.

منزوی اظهار داشت: برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی، حفظ بازار و تامین اقلام اساسی در دستورکار قرار دارد تا در نظام قیمت‌گذاری و تامین برخی از اقلام از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود.

منزوی گفت: به مردم قول داده می‌شود که از افزایش شدید قیمت‌ها جلوگیری شود و ارزش پول ملی حفظ شود و اجرای این طرح یک جراحی بزرگ در نظام اقتصادی کشور است و تبعاتی نیز به دنبال دارد و باید برنامه‌ریزی شود که این تبعات به حداقل برسد.

وی بر جلوگیری از احتکار با همکاری تمام نهادهای نظارتی تاکید کرد و گفت: برای رفع کمبود برخی از اقلام مانند ماکارونی و روغن نیز اقداماتی در حال انجام است.

امسال هشت هزار و ۲۳۹مورد بازرسی از  واحدهای انجام شده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرای طرح حذف ارز ترجیحی در سطح کشور بر توسعه نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی، صنف در استان تاکید و گفت: امسال هشت هزار و ۲۳۹ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنف استان توسط بازرسان سازمان صمت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات انجام شد.

سجاد رستمی افزود: در این مدت ۳۵۴ مورد تخلف صنفی و ۱۴ مورد قاچاق کالا و ارز در استان کشف شده است که ارزش ریالی پرونده‌های تشکل شده ۹۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه با حذف ارز ترجیحی آرد با قیمت آزاد در اختیار صنف و صنعت قرار می‌گیرد و از قاچاق آرد در داخل کشور جلوگیری می‌شود، افزود: عرضه آرد با قیمت دولتی به صنوف موجب ایجاد شبکه قاچاق می‌شد که این  امر با حذف ارز ترجیحی و تک نرخی شدن قیمتها کاهش پیدا  می‌کند.

به گفته وی، هم‌اکنون آرد دولتی با قیمت ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد که باید ساز و کار لازم برای جلوگیری از قاچاق آرد در داخل کشور اندیشیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha