۹ درصد شرکت‌های دانش بنیان ایران در استان اصفهان مستقر هستند

اصفهان - ایرنا - رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: از مجموع بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور که برای محصولات خود مجوز و تاییدیه گرفتند، حدود ۹ درصد این شرکت ها در استان اصفهان مستقر هستند.

جعفر قیصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر ۶۱۲ شرکت در مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۲۱۰ شرکت جزو شرکت های دانش بنیان هستند.

وی ادامه داد: گواهی ۱۳۰ شرکت دانش بنیان دیگر استان اصفهان تا اواخر خردادماه سالجاری صادر خواهد شد و تعدادشان به ۳۴۰ شرکت افزایش پیدا خواهد کرد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: این استان و شهرک علمی و تحقیقاتی  اصفهان همواره پیشگام عرصه علم و فناوری ایران بوده است و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان یکی از بزرگترین مجموعه های فناوری ایران محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از نظر تعداد شرکت‌ها بعنوان بزرگترین مجموعه فناوری و دانش بنیانی ایران است و این شهرک از نظر گردش مالی شرکت‌های فناور هم پس از پردیس فناوری تهران در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

قیصری خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت‌ها و کسب و کارهای دانش بنیان و فناور  از سال ۸۲ تا امروز دنبال شده است و این شرکت ها با علم و فناوری برای اشتغال نخبگان و جلوگیری از مهاجرت آنها تاسیس و فعالیت می‌کنند و تولید ثروت و تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناوری هدف بعدی این شرکت ها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: استان اصفهان همواره در ایجاد پارک‌های علم و فناوری در کشور پیشگام بوده است و اولین پارک علم و فناوری کشور در سال ۱۳۷۲ پیشنهاد شد و این ایده در سال ۱۳۸۰ در نمایشگاهی در اصفهان مورد بازدید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در دهه جدید و بویژه با نامگذاری سال جاری با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، این موضوع مورد تاکید جدی قرار گرفته این است که این مجموعه‌ها و شرکت‌ها بتوانند در توسعه پایدار و توسعه منطقه ای و ملی و اقتصاد دانش بنیان نقش آفرینی کنند.

وی افزود:  دانش بنیان‌ها، شرکت هایی هستند که از کارگروه صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری گواهی صلاحیت دانش بنیان برای محصول خود دریافت می‌کنند.

قیصری اظهار داشت: در زمان حاضر در پارک های علم  فناوری کشور حدود ۱۰ هزار شرکت فناور وجود دارد که ۵.۷ درصد آنها در استان اصفهان هستند و یک هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در این پارک های علم فناوری وجود دارد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است؛ این شهرک فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ به‌طور جدی با راه‌اندازی نخستین مرکز رشد آغاز کرد.

در این شهرک علمی و تحقیقاتی، ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته‌ برای بیش از هفت هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند؛ این کسب‌وکارها گردش مالی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش‌بنیان به ارمغان آورده است.

   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha