سامانه بارشی همراه با وزش باد در خراسان رضوی فعال است

مشهد-ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس تحلیل داده ها و نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود امروز دوشنبه بارندگی همراه با وزش باد در سطح استان رخ دهد و این در حالی است که این سامانه به صورت متناوب و با شدت و ضعف تا اواخر هفته جاری در استان فعال خواهد بود.

آذر رضایی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چند روزی است که استان شاهد بارش رگباری پراکنده و وزش باد شدید به خصوص در نیمه شمالی است و بر همین اساس بیشترین میزان بارش از قوچان با ۸.۷ میلیمتر گزارش شد و در شهر مشهد نیز میزان بارشها متفاوت و در حدود چهار میلیمتر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین میزان سرعت وزش باد از سبزوار با ۱۰۲ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

این کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز انتظار می‌رود فعالیت این سامانه بارشی در استان به ویژه در نواحی غربی، شمالی و نواحی مرکزی استان گسترش یابد و شاهد بارش رگباری همراه با وقوع رعد و برق در نواحی مستعد به صورت تگرگ باشیم.

رضایی پور افزود: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال ایجاد رواناب، سیلاب و آبگرفتگی وجود دارد همچنین امروز دما به صورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می‌کند و بر شدت سرعت وزش باد در مناطق باد خیز افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۵ تا ۳۱ درجه سلسیوس در نوسان بوده است و پیش بینی می شود دمای هوای مشهد امروز در گرمترین ساعات به ۱۹ و در خنک ترین ساعات به ۱۲ درجه بالای صفر برسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه و تایباد با بیشینه دمای هوای ۳۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha