۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۱
کد خبر: 84746158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ کیلو گرم ژل رویال از کندوهای زنبور عسل در مرودشت تولید شد

شیراز-ایرنا-مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: ۸۵ کیلوگرم ژل رویال از حدود یکصد کلنی زنبور عسل در این شهرستان استخراج شد.

رضا اسماعیلی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بهترین زمان استخراج ژل رویال در فصل بهار است،افزود: ترشح ژل رویال محدود است و تعیین زمان مناسب برای استخراج این ماده ارزشمند حائز اهمیت است.
وی با اذعان به اینکه قیمت هرکیلو گرم ژل رویال حدود ۱۵ میلیون تومان است و در مقایسه با قیمت عسل دارای ارزش افزوده بالایی است،گفت: زنبورداران باید با تولید ژل رویال و سایر محصولات پای به عرصه کسب و کار جدیدی بگذارد تا از بازارهای جهانی عقب نمانند.
وی پرورش زنبور ملکه را از برنامه های جهاد کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: رویکرد جهاد کشاورزی خروج از تک محصولی و ورود به عرصه تولید چند محصولی است، و  تولید ژل رویال، گرده و زهر زنبور و بره موم در صنعت زنبورداری باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته اسماعیلی، بر اساس منابع موجود ژل رویال موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، رشد سلول های سرطانی را مهار می کند، باعث تنظیم فشار خون می شود و اختلات گوارشی و التهاب را مهار می کند.
مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: شهرستان مرودشت دارای ۳۲ هزار کلنی زنبور عسل در قالب ۴۰۰ زنبورستان دارای مجوز است و سالانه حدود ۱۵۰ تن عسل در این شهرستان تولید می شود.
شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha