به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در میان تولیدات تلویزیونی، سریالهایی موفقتر خواهند بود که به ساختارها و جهانبینی سنتی مخاطب احترام بگذارد. سریالهای سیما در اغلب موارد براساس روابط خانوادگی و به گونهای خانوادهمحور ساخته میشوند که مورد توجه عامه مردم قرار میگیرند اما در این میان مردم و مخاطبان آثار سالم نمایشی را انتخاب میکند که به زندگی خود و جامعه نزدیک تر است.
این روزها تولید آثاری که در فصل های مختلف روی آنتن می رود مورد توجه سازندگان قرار گرفته است. در سریال از سرنوشت از فصل اول شاهد رفاقت هاشم و سهراب دو پسربچه پرورشگاهی هستیم که از کودکی در این مرکز زندگی می کنند و در فصل های دیگر به مرحله نوجوانی و جوانی می رسند و در سن جوانی هم داستان به سمتی می رود که خانواده ها را درگیر می کند. روایت تولید و موانعی که بر سر راه جوانان مستعد در این حوزه است به خوبی در دل داستان و دغدغه ها و احساسات این سریال گنجانده شده است.
از سوی دیگر سریال از سرنوشت در کانال های مختلف اینترنتی از جمله یوتیوب و تلوبیون بارها دیده شده است.
از سرنوشت به کارگردانی محمدرضا خردمندان با پخش ۲۹ قسمت از فصل چهارم در تلوبیون، نزدیک به ۱۲ میلیون بیننده داشته است. این سریال رمضانی شبکه دو سیما تا این لحظه ۱۲ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۵۱۱ مخاطب داشته که در میان آثار پخش در تلویزیون رکورد قابل توجهی است.
با نگاهی به آمار و ارقام شاهد هستیم که مخاطب به آثاری که خانواده محور است توجه خاصی دارد. سریال ماورایی احضار که ماه رمضان سال گذشته روی آنتن شبکه یک سیما رفت، نیز مخاطب خوبی را با خود همراه کرد.
همچنین سریال خانه امن که با محوریت آگاهی بخشی در مرکز سیمافیلم با موضوع پلیسی امنیتی ساخته شد، نیز مورد توجه بینندگان قرار گرفته است و ۱۰ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۵۰ بازدید داشته است.
با نگاهی گذرا به میزان مخاطب سریال ها می توان فهمید در میان سریالهای تلویزیونی، آثار خانواده محور و آگاهی بخش گزینههای مطلوبی برای جلب نظر مخاطب است.
نظر شما