انتقال امور مربوط به لیست‌ ارسال حق بیمه کارفرمایان از سامانه خدمات غیرحضوری انجام می‌شود

تهران - ایرنا - سازمان تأمین‌ اجتماعی با یادآوری انتقال کلیه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان از اول اردیبهشت ۱۴۰۱، از کارفرمایان خواست در صورت عدم عضویت؛ در سامانه خدمات غیرحضوری ثبت‌نام و ارسال لیست حق بیمه را به روزهای پایانی ماه موکول نکنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان تأمین‌ اجتماعی، پیش از این اعلام شده بود که از اول اردیبهشت ماه سال جاری، پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی به کارفرمایان و با هدف فراهم شدن امکان کنترل‌های هوشمند و سیستمی و نمایش پیغام‌های متناسب و هشدارهای بموقع عملکردی به کارفرمایان جهت ارسال سریع‌تر و مطلوب‌تر لیست حق بیمه، کلیه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان، تنها از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir امکان‌پذیر خواهد بود.

براساس این گزارش، پس از طراحی برنامه هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان و پیاده‌سازی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، سامانه قدیمی "سمت"  (samt.tamin.ir) برای کارفرمایان غیرفعال شده و کلیه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان، صرفاً از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام خواهد شد.

از دستاوردهای سامانه جدید می‌توان به کنترل‌های هوشمند و سیستمی در خصوص رسیدگی به مدت کارکرد، عناوین شغلی و ریزدستمزد، نفرات شاغل، میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه (براساس مصوبات شورای عالی کار و همچنین مصوبات دولت و ...) و نمایش پیغام‌های متناسب و هشدارهای بموقع عملکردی اشاره کرد که کارفرمایان را در ارسال سریع‌تر و مطلوبتر لیست حق بیمه یاری کرده و از مشکلات آتی، اتلاف وقت و هزینه مخاطبان جلوگیری می‌کند.

دسترسی به سامانه سمت تنها برای کارفرمایان غیرفعال است 

دسترسی به سامانه سمت samt.tamin.ir تنها برای کارفرمایان غیرفعال شده و بیمه‌شدگان ‌خویش‌پرداز از جمله بیمه‌شدگان اختیاری، بیمه‌شدگان مشاغل آزاد و سایر بیمه‌شدگانی که تاکنون از این سامانه برای پرداخت حق بیمه خود استفاده می‌کردند، کماکان می‌توانند از این سامانه برای واریز حق بیمه ماهانه خود استفاده کنند.

سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است کارفرمایان در صورت داشتن سوال و ابهام و مواجهه با هر مسئله‌ای، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ (مرکز ارتباطات و نظارات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی) به این سازمان اعلام و پیگیری کنند.  

به گزارش ایرنا،  سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌انداری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha