۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۰۹
کد خبر: 84746726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مشهد: فرهنگ‌سازی در رانندگی مقدم بر اعمال جریمه است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: فرهنگ‌سازی در عرصه حمل و نقل و ترافیک و رانندگی مقدم بر اعمال دستورالعمل‌های تنبیهی و تشدید جرایم است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم‌الهدی، وی در دیدار با رییس پلیس راهور کشور افزود: رانندگان وسایل نقلیه در خیابان‌ها در واقع همان افرادی هستند که در زمان بحران‌های اقتصادی و یا بزنگاه‌های خاص، از یکدیگر پشتیبانی و دستگیری می‌کنند و اگر مردم ما از این حقیقت آگاه باشند به طور قطع روحیه ایثار و گذشت را در فرهنگ رانندگی خود نیز رعایت می‌کنند و این موضوع به خصوص در شهر امام رئوف، اهمیت مضاعف خواهد داشت.

وی با بیان این که پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند با ابزارهای قانونی خود، رانندگان را ملزم به پایبندی به قانون کند اضافه کرد: ترویج قانون مداری در جامعه، مهم‌ترین رسالت پلیس است اما برای این کار نیز به مقدمات و امکاناتی نیاز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی - ایرانی، روحیه مساوات و ایثار را در مردم نهادینه می‌کند و این ایثار و از خودگذشتگی در حوزه اقتصاد با بسته‌های معیشتی و کمک به محرومان تجلی می‌یابد که باید سایر ابعاد آن نیز در حوزه‌های دیگر از جمله فرهنگ رانندگی با تردد ایمن و آرام در خیابان‌ها متجلی شود.

علم الهدی افزود: جاده‌های خراسان رضوی به خاطر حضور مستمر و همه‌ روزه زائران امام رضا (ع) از نظر تردد وسایل نقلیه همواره بسیار شلوغ است و این موضوع در ایام زیارتی تشدید هم می‌شود اما نیروی انسانی پلیس راهور در این استان تناسب معقولی با وضعیت تردد در جاده‌های استان ندارد.

وی ادامه داد: در مشهدالرضا(ع) با وجود این که سالانه حدود ۱۰ دوره اوجگیری زیارت داریم، تقسیم نیروی انسانی در پلیس راهور شبیه تقسیمات معمول در میان استان‌های دیگر کشور است که باید این موضوع اصلاح شود و شورای ترافیک کشور ضمن بررسی جاده‌های برون‌شهری و همچنین خیابان‌های مشهدالرضا(ع)، طرحی‌های ابتکاری برای رفع گره ترافیک مشهد ارائه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha