۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۴۲
کد خبرنگار: 1363
کد خبر: 84746854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر امورخارجه لهستان:  رفتار خوب ایرانی ها با پناهندگان ما به الگوی ملت من تبدیل شده است

اصفهان - ایرنا - وزیر امور خارجه لهستان با اشاره به اینکه مردم ایران و اصفهان ۸۰ سال پیش در جنگ جهانی دوم به ۲ هزار و ۶۰۰ کودک یتیم و پناهنده لهستانی کمک کردند و آنها را پذیرفتند، گفت: لهستانی ها رفتار هشت دهه پیش ایرانیان را الگوی خود قرار داده اند و پذیرای سه میلیون اوکراینی شده اند.

زبیگنیو رائو بعدازظهر دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه عکس کودک لهستانی با عنوان (به سوی امید) در حوزه هنری اصفهان افزود:، گفت: درحقیقت همه ما در یک جامعه اخلاقی مشترک قرار داریم که آن توانایی تمیز دادن بین ظالم و مظلوم، مهاجم و مدافع و نیازمندان و انسان‌های توانمند است.

وزیر امور خارجه لهستان خاطرنشان کرد: بسیاری از پناهندگان لهستانی پس از جنگ در ۱۹۴۶ میلادی، اصفهان و ایران را ترک نکردند درحالی که می‌توانستند به وطن خود باز گردند چرا که آنقدر در ایران احساس خوبی داشتند که تصمیم گرفتند در این کشور بمانند و زندگی کنند.

وزیر امور خارجه لهستان گفت: روز گذشته با فرزندان و نوادگان پناهندگان لهستانی در ایران دیدار کردم و احساس بسیار خوبی داشتند، امروز الگوی رفتاری ما برابر پناهندگان اوکراین، اقدامات مردم ایران در آن دوران است.

رائو با اشاره به کلیپی که در این آئین از پناهندگان لهستانی پخش شد، گفت: باید یک بار دیگر درباره سخنی که یکی از بانوان لهستانی در این فیلم ایراد کرد، اندیشید؛ او گفت که از جهنم(لهستان در جنگ) فرار کرده و به بهشت (ایران)رسیده است، امیدوارم همه آوارگان در جهان به چنین بهشتی برسند. 

نمایشگاه عکس کودک لهستانی با عنوان (به سوی امید) در مسیر سفر به اصفهان به همت سفارت لهستان و شهرداری اصفهان به مدت یک هفته همزمان با هفته فرهنگی اصفهان و بزرگداشت هشتادمین سالگرد ورود جنگ‌زدگان لهستان به ایران در حوزه هنری برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha