بیش از ۳۷۰ هزار دانشجو در واحدها و مراکز پیام نور کشور تحصیل می‌کنند

بجنورد-ایرنا- سرپرست دفتر امور مجلس و هماهنگی استان های دانشگاه پیام نور گفت: اکنون بیش از ۳۷۰ هزار دانشجو در واحدها و مراکز پیام نور تحصیل می‌کنند که جذب دانشجو در ۲ سال گذشته روندافزایشی داشته است.

عنایت الله یزدانپناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: ۶۰ درصد از ظرفیت دانشگاه‌های پیام نور در سطح کشور تکمیل است و هم اکنون روند جذب دانشجو به این مراکز آموزش عالی رو به رشد است.

وی افزود: واحدهای دانشگاهی پیام نور در برخی از سال ها  تا حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار جذب دانشجو داشته است اما، در سال های اخیر از نظر جذب با کاهش مواجه بود که از ۲ سال گذشته روند افزایشی آغاز شده است.

سرپرست دفتر امور مجلس و هماهنگی استان های دانشگاه پیام نور کشور گفت: هم اکنون تلاش می کنیم تا با افزایش کیفیت در آموزش و رفتن به سمت دانشگاه های کارآفرین بتوانیم دانشجویان زیادی در رشته های مختلف جذب کنیم .

یزدانپناه یکی از علت های کاهش دانشجو در دانشگاه های پیام نور را نیز حذف مراکز کوچک در سطح کشور دانست و افزود: هم اکنون بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز در سراسر استان ها دایر است.

سرپرست دفتر امور مجلس و هماهنگی استان های دانشگاه پیام نور کشور عصر دوشنبه به منظور حضور در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه پیام نور استان خراسان شمالی به بجنورد سفر کرد.

در این آیین از زحمات نور الله فیضی قدردانی و جواد اصغری راد به عنوان رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha