۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبر: 84746951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار مرکزی:

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی غیرکارشناسی بود

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبر: 84746951
اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی غیرکارشناسی بود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی درسال ۹۷ غیرکارشناسی بود و واقعی سازی نرخ ارز حوزه تولید، تجارت و مصرف را به صورت مثبت تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» شامگاه دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود: اختصاص ارز ۴۲ هزار ریالی در سال ۹۷ اقدام غیر کارشناسی و پرحاشیه تصمیم گیری شد و شرایط تحریم و شرایط بد اقتصادی بدترین بلا را برسر منابع کشور آورد.

وی ادامه داد: یارانه در تمام نقاط جهان توسط دولت‌ها به تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و بخش تولید و مصرف اختصاص می یابد ولی در ایران یارانه زیادی به واردکنندگان اختصاص یافت.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سال گذشته و در صورت ادامه اختصاص ارز ۴۲ هزار ریالی پیش بینی می شد ۲۵ میلیارد دلار باید به این بخش اختصاص می یافت که این در صورت تامین این منابع

مالی نیز فشار زیادی به کشور و نظام وارد می آورد.

مخلص الائمه بالاترین نرخ تورم در کشور را مربوط به سه تا چهار سال گذشته اخیر دانست و گفت: نظام و دولت با فداکاری به این نتیجه رسیدند که به جنگ این ساختار غلط اقتصادی بروند.

وی ادامه داد: واقعی سازی نرخ ارز حوزه تولید، تجارت و مصرف را به صورت مثبت تحت تاثیر قرار داده و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از یارانه اختصاص یافته بهره مند می شوند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با تصمیم دولت مبلغی به عنوان یارانه به حساب یارانه بگیران واریز می شود که مبلغ ماه نخست قابل برداشت بوده و رقم ماه دوم در حساب بانکی یارانه بگیران واریز ولی قابل برداشت نخواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار قطعه جوجه ریزی بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه تا بیست و دوم خردادماه در واحدهای مرغداری این

استان انجام می شود.

«علی صفری » افزود: پیش بینی می شود با این میزان جوجه ریزی چهار هزار و ۸۲۰ تن گوشت مرغ در استان مرکزی تولید شود.

وی ادامه داد: روزانه ۱۷۳ تن گوشت مرغ با این میزان جوجه ریزی در استان مرکزی تولید می شود که بیش از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با اعلام قیمت جدید مرغ پیش بینی می شود خرید این محصول در استان کاهش یابد که اقدامات لازم برای خرید مازاد این محصول توسط تعاون روستایی استان انجام

شده است.

صفری گفت: یک هزار تن شیر به صورت روزانه در استان مرکزی تولید می شود که مازاد مصرف این محصول توسط تعاون روستایی استان خریداری می شود.

وی عدم ارایه روغن خام به کارخانه‌های تولید روغن را از جمله عوامل کاهش این محصول عنوان کرد و گفت: سهمیه روغن استان در فروردین ماه امسال یک هزار و ۹۳۶ تن بود و اکنون نیز ۷۴۰ تن روغن در استان تولید و آماده

توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: یک هزار و ۵۰۰ تن برج در این استان وجود داشته و از نظر ذخیره سازی این محصول در استان مشکلی وجود ندارد.

صفری خاطرنشان کرد: ۲۰۰ تن شکر اکنون در استان مرکزی وجود داشته و یک هزار تن شکر نیز در حال حمل به استان است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha