کشف بیش از ۸۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم

قشم - ایرنا - رییس کل دادگستری استان هرمزگان از کشف بیش از ۸۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: در نتیجه اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی‌های ماموران دریابانی با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب قشم، ۸۷ هزار و دویست لیتر سوخت قاچاق در آب‌های این جزیره، کشف شد.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان قصد داشتند با استفاده از یک محفظه پلاستیکی موسوم به «مشک ماری»، این محموله سوخت قاچاق را از ساحل به شناورهای تندرو منتقل کنند، تصریح کرد: به دستور مقام قضایی، ماموران، مشک یادشده را از بستر دریا بیرون کشیده اند که در نتیجه آن مسیر انتقال سوخت قاچاق قطع شده است.

کشف بیش از ۸۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم

رییس‌ کل دادگستری استان هرمزگان ارزش تقریبی سوخت مکشوفه از این مشک را ۱۰ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بنابر گزارش ضابطین، تحقیقات به منظور شناسایی و دستگیری عوامل نگهداری این حجم از سوخت قاچاق ادامه دارد که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.  

قهرمانی با اشاره به آثار و پیامدهای سوء قاچاق سوخت بر وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی و صیانت از اقتصاد کشور، اجازه هیچ گونه فعالیت سودجویانه و غیر قانونی در این خصوص را نخواهد داد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha