۱۷۰ هزار دانش‌آموز پایه اول کشور از تحصیل بازماندند 

سمنان- ایرنا- رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۱۰ هزار دانش‌آموز پایه اول کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از تحصیل بازمانده بودند که با تلاش وزارت آموزش و پرورش، سه هزار نفر جدب تحصیل شدند و حدود ۱۷۰ هزار دانش‌آموز باقی ماندند.

محسن زارعی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در سالن مطهری این شهر، به خبرنگار ایرنا گفت: با همکاری و تلاش میدانی مدیران مدارس به ویژه در مناطق روستایی و مرزی، تلاش می‌شود آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کشور کاهش یابد. 

وی افزود: شیوع کرونا در تمام جهان باعث افت کیفیت آموزش شد اما در هیچ‌ کشوری آموزش به صورت غیرحضوری درنیامد، بلکه به صورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری ادامه یافت اما در ایران به اقتضای شرایط این اتفاق افتاد و نتایج منفی هم داشت. 

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری از معلمان خواسته شد بعد از اررشیابی امتحانات پایان سال، در جلسه شورای معلمان نمرات را تحلیل و دانش آموزان را دسته‌بندی کنند که در چه حوزه ای ضعف دارند و در تابستان دوره تکمیلی بر اساس همین دسته‌بندی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

زارعی بیان کرد: در ابتدای سال تحصیلی آینده، به ویژه در پایه‌های بالاتر این امکان فراهم می‌شود که دانش‌آموزان  مروری بر دروس سال‌های گذشته داشته باشند.

وی افزود: به معلمان توصیه می شود که فضای مجازی را به عنوان مکمل آموزش جدی بگیرند و آن را کنار نگذارند. 

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز فضاهای مجازی مناسبی هم از جانب وزارت آموزش و پرروش و از جانب مجموعه‌های غیردولتی در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته است  و می‌تواند مکمل آموزش حضوری باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha