موزون: پرداخت پول به مهمانان «زندگی پس از زندگی» تهمت است

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده و مجری «زندگی پس از زندگی» گفت: به مهمانان برنامه ما تهمت ناجوانمردانه‌ای زدند مبنی بر این‌که ما به آنها برای بیان تجربه‌هایشان پول داده‌ایم. این تهمت دروغ است و هیچ از مهمان‌ها ریالی از طرف ما نگرفته‌است.

عباس موزون ظهر امروز - سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت - در نشست رسانه‌ای این برنامه با بیان این که من شرم دارم این تهمت را تکرار کنم، اظهار داشت: در کل سه فصل برنامه یک نفر بود که مشکل شدید مالی داشت. او می‌خواست دخترش را به خانه بخت بفرستد و پولی نداشت. وقتی متوجه شدیم مساله‌اش را به کمک یک موسسه خیریه حل کردیم. ولی همان لحظه تجربه گر را با این که تجربه‌اش عالی بود کنار گذاشتیم. من از ترس حرف مردم اجازه نمی‌دهم مسائل مادی داخل کار بیاید.

وی افزود: با یکی از تجربه گران ما تماس گرفتند و از او خواستند که بگوید من پول گرفتم تا  فیلمش را پخش کنند. آنها می‌خواستند در ازای این اعتراف دروغ به او ارز دیجیتال بدهند.  

در مباحث فنی مانند تدوین و تصویربرداری خلاق هستیم

این مجری با اشاره به بحث بودجه‌ها و هزینه‌ها اظهار داشت: یادم است یکی از مسئولان سازمان تماس گرفت و گفت می‌خواهیم از شما تشکر کنم. او گفت وقتی رقم کار را شنیدم تعجب کردم. همه کسانی که در کار ما هستند چند وظیفه‌ای هستند. در ده‌ها نفری که در این برنامه هستند تنها یک نفر یک کار را انجام می‌دهد و بقیه هر کدام ۶، ۷ کار را بر عهده می‌گیرند. مثلاً آنچه که شما می‌دانید این است که من پنج وظیفه در این برنامه دارم در حالی که تعداد وظایف هر کدام از ما زیاد است. اتفاقاً هر کدام از کارها را هم حرفه‌ای انجام می‌دهیم. ما در مباحث فنی مانند تدوین و تصویربرداری خلاق هستیم.

موزون درباره قضاوت مراجع دینی و حوزه علمیه نسبت به این برنامه هم بیان کرد: معدل بازخوردها عالی است و اکثریت مطلق  تشویق و تمجید و حمایت و نقدهای دلسوزانه برای تقویت کار داشتند. دو تا اقلیت داریم که یکی تمجیدش فراتر از سطح انتظار است و دیگری که فریاد وا اسلاما سر می دهد.

وی با بیان این که فصل سوم برنامه بیشتر رسانه‌ای شد اظهار داشت: ما سال گذشته هم از نظر تعداد مخاطب به این ارقام رسیده بودیم اما مردم رسانه ندارند، رسانه‌ها هر کدام از یک خط و جناحی هستند. بعد از برنامه مربوط به حاج قاسم که تجربه‌گری از ملاقات روح ایشان گفت، خطوط رسانه‌ها و توجه آن‌ها به برنامه بیشتر شد.

عراق و ترکیه دنبال این برنامه هستند

موزون افزود: عراق و ترکیه به دنبال این برنامه هستند. ساکنان روسیه با ما تماس گرفتند و گفتند می‌خواهیم این برنامه را ترجمه کنیم. از هند برایم تصویر فرستادند که این برنامه به زبان اردو دارد پخش می شود. از عراق یک گروه با من مذاکره کرده اند و خواسته اند من کارگردان باشم. وقتی برنامه‌ای هست که جان نجات می‌دهد و نمازخوان می‌کند چرا نباید مورد حمایت قرار بگیرد.  

هر قسمت از برنامه ۸۰ میلیون تمام شد

محمد امین نوروزی در ادامه این نشست با بیان این که به خاطر محدودیت مالی به همه آن چیزی که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودیم نرسیدیم اظهار داشت: با پربیننده شدن فصل دوم، تصور کردم برای فصل سوم به هر آنچه مدنظرمان است برسیم. مثلاً می‌خواستیم تجربه‌گر خارجی به ایران بیاوریم تا برنامه بعد بین‌المللی پیدا کند و همه بدانند این موضوع مختص کشور مسلمان و شیعه نیست، بلکه موضوع روز جهان است. برای این که دامنه این کار گسترده‌تر بشود باید اتفاقات مالی خوبی بیفتد. ما فکرها و برنامه ریزی های بزرگ می کردیم. اما محدودیت های فراوانی در اجرا داشتیم.
مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما افزود: ابایی ندارم بگویم هر قسمت از برنامه ۸۰ میلیون تمام شد که نیمی از به خرج دکور و سوله اختصاص یافت. الان می‌توانیم از هند و اروپا مهمان بیاوریم ولی این موضوعات پول می‌خواهد. ما مهمانان خودمان را از ایران با هزینه حداقلی آوردیم. در فصل سه با اینکه ایده‌هایی داشتیم با محدودیت مواجه بودیم نمی‌دانم خودمان را باید به چه کسی اثبات می‌کردیم؟ انگار ما اصلا در سازمان صداوسیما دیده نشدیم. 

انتقاد از برنامه‌های کپی صداوسیما

وی با انتقاد از این اتفاق که در سازمان بابت برنامه های دیگر چندین برابر پول خرج می شود اظهار داشت: برنامه‌ای که مخاطب خود را دارد چرا نباید با آن با دست بازتر رفتار شود؟ بگذارند همین برنامه را به بهترین شکل انجام بدهیم. چرا یک ضریب بیشتر به این برنامه نمی دهند؟ زندگی پس از زندگی تنها برنامه ای است که مشابهش دارد در کشورهای خارجی ساخته می شود. افتخار برای صدا و سیما این است که برنامه‌های کپی بسازد؟ در حالی که این برنامه می‌تواند توسط دیگر کشورها کپی شود. من نمی‌گویم مثل برنامه‌های دیگر پول داشته باشیم. اصلاً این برنامه اگر این همه پول واردش شود، خراب می‌شود. برای فصل دوم مطرح شد اسپانسر بگیریم اما من مخالفت کردم. 

بودجه برنامه حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تومان است

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما با اعلام این خبر که  کل بودجه برنامه حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تومان است تاکید کرد: به این خاطر اسپانسر را قبول نکردیم که مردم می گویند این برنامه را دکان کردند. برنامه ما درباره ایمان و معنویت مردم است و با وجود اسپانسر تاثیرش از بین می رود. 
وی افزود: این برنامه باعث افتخار است و باید در ویترین افتخارات قرار بگیرد. وقتی برنامه کپی  بسازی هر چقدر خوب باشد، به اصلش نمی رسد. چون اصلش در کشورهای دیگر موجود است.

به گزارش ایرنا، عباس موزون تهیه‌کننده و مجری برنامه زندگی پس از زندگی با همراهی محمدامین نوروزی، مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما درباره فصل اخیر این برنامه توضیحاتی را ارائه کردند.

نشست رسانه‌ای برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی با حضور عباس موزون تهیه‌کننده و مجری این برنامه و محمدامین نوروزی، مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما ظهر امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha