۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 84748135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت کارکنان شبکه بهداشت پاکدشت در جمع‌آوری زباله

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 84748135
مشارکت کارکنان شبکه بهداشت پاکدشت در جمع‌آوری زباله

پاکدشت - ایرنا - همزمان با هفته سلامت، کارکنان شبکه بهداشت و درمان پاکدشت به همراه جمعی از مردم و دانش‌آموزان، به جمع‌آوری زباله به ویژه پلاستیک از محیط زیست پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارکنان شبکه بهداشت پاکدشت روز سه‌شنبه پس از حضور در مزار شهیده شیرین روحانی راد و قرائت فاتحه و تقدیم گل به نخستین شهیده مقابله با بیماری کرونای کشور، محیط زیست پیرامون منطقه ده‌امام را از زباله پاک کردند.

رئیس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان همچنین با کاشت بیش از ۶۰ درخت، یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت که در طول دوران شیوع ویروس کرونا، جان خود را در راه حفظ سلامتی مردم تقدیم کردند، گرامی داشتند.

مشارکت کارکنان شبکه بهداشت پاکدشت در جمع‌آوری زباله


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: هفته سلامت امسال با شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما» بهترین زمان برای جلب مشارکت مردم در ارتقاء سطح سلامتی جامعه در حوزه‌های مختلف است، از این رو، برنامه‌های متنوعی در مناطق مختلف پاکدشت پیش‌بینی و اجرا شد.

رجب زینی‌وند اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان در راستای تحقق شعار امسال هفته سلامت، اجرای پویش «هر فرد جمع آوری زباله» و برنامه نمادین پاکسازی محیط زیست از زباله به ویژه وسایل پلاستیکی بود تا این امر مهم برای همگان بازگو شود که زمین تنها سیاره قابل سکونت شناسایی شده در عالم است که اگر سلامتی آن حفظ شود، بطور قطع سطح سلامتی جامعه نیز ارتقاء پیدا می‌کند.

وی گفت: علاه بر رها سازی زباله در محیط زیست، استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در کشاورزی نیز بر سلامتی افراد اثر مستقیم می‌گذارد از این رو در هفته سلامت با حضور در مزارع نمونه شهرستان پاکدشت، از کشاورزانی که اقدام به تولید محصولات ارگانیک بدون استفاده از سم و کود می‌کنند، تقدیر شد.

زینی‌وند از اجرای برنامه ویزیت رایگان و ارائه مشاوره در مناطق مخلتف پاکدشت توسط شبکه بهداشت و درمان به عنوان دیگر برنامه هفته سلامت پاکدشت یاد کرد و افزود: شبکه بهداشت و درمان پاکدشت با برپایی غرفه سلامت در بوستان بانوان نسبت به ارائه خدمات مشاوره ای تغذیه، مشاوره فرزند آوری و صیانت از جمعیت، اندازه گیری فشار خون، مشاوره ای روان و پیشگیری از رفتارهای پرخطر اقدام کرد.

وی همچنین از اجرای طرح واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال غیر ایرانی علیه بیماری فلج اطفال به عنوان دیگر برنامه شبکه بهداشت و درمان در هفته سلامت خبر داد و افزود: با توجه به مشاهده بیماری سرخک در جمعیت اتباع افغانستانی، کارشناسان شبکه بهداشت ضمن ارائه خدمات واکسیناسیون سرخک در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی سطح شهرستان، با حضور در شهرک‌های صنعتی، کارگران افغانستانی فعال در واحدهای تولیدی را علیه بیماری سرخک واکسینه کردند.

از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha