به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، رضا اسدی فر روز سه شنبه در نخستین روز رویداد استیج G-forum در یازدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۲ افزود: شرکت های دانش بنیان از همان ابتدا باید محصول خود را با دید بین المللی تولید کنند، این روند در طراحی محصول نیز تاثیرگذار است زیرا شرکت ها تنها به رسیدن به مرحله فروش فکر می کنند، در حالیکه تنها رسیدن کافی نیست.
وی بیان کرد: عمده سیاستهای حمایتی کنونی این گونه است که شرکتها را رشد دهیم تا مستقل جلو بروند، اما باید توان شرکتها را هم در نظر بگیریم که معمولاً اینطور پیش نمی رویم. معمولاً رفتار قبلی شرکت را در نظر نمیگیریم، البته معیارهای مختلفی را استخراج کردیم که یکی از مولفههای آن سابقه رفتار شرکت و نقش آن در حمایتهای صادراتی بوده است.
اسدی فر با اشاره به اهمیت بازاریابی تخصصی در حوزه دانشبنیان گفت: بسیاری از بازاریابهای جنرال توجهی به بازارسازی ندارند و اولویت های بازاریابی محصولات هایتک را نمیدانند.
سرپرست مرکز ارزیابی مرکز موسسات و شرکتهای دانشبنیان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تولید محصولات ملی گفت: به عنوان یک رسالت ملی، باید حواس ما به تصویر ملی که از خود نشان می دهیم باشد، زیرا غیر از صدمه به خود، به هم وطن و دیگر کسب و کارهای ملی آسیب می زنیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا حمایتی از کسب و کارهای داخلی برای ورود به بازارهای خارجی ارائه نشده، افزود: حمایت های محدودی در این خصوص ارائه شده، متاسفانه اغلب نگاه های کمی بر کیفی غلبه کرده است. از طرفی حمایت ها بر پایه شرکت ها بنا نشده و این ضعف کارکرد ما را نشان می دهد.
رویداد استیج G-forum با هدف فرهنگ سازی کارآفرینی، شنیدن ناشنیده ها و همچنین ایجاد انگیزه کار استارتاپی در جوانان با بیش از ۳۰ ساعت سخنرانی، پنل و گفت وگو در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ در پارک فناوری پردیس به مدت چهار روز در حال برگزاری است.
نظر شما