تامین آب شرب پایدار و اشتغال مهمترین خواسته مردم چهارمحال و بختیاری از رییس‌جمهور

شهرکرد- ایرنا- جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری در آستانه سفر رییس‌جمهور به استان دو مطالبه تامین منابع آب شرب پایدار و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را از مهمترین خواسته‌های خود از دولت سیزدهم در راستای سفر رییس جمهور عنوان کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عده‌ای از مردم چهارمحال و بختیاری انتظاراتی از رییس‌جمهور دارند که در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بخشی از ان را به‌عنوان مطالبه از دولت سیزدهم اعلام کردند.

یکی از اهالی چهارمحال و بختیاری گفت: از رییس‌جمهور تقاضا دارم تا مشکل تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی این استان را رفع کند.

وجیهه اسداللهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از طرح قانونی انتقال آب بن به بروجن می‌تواند بخش قابل‌توجهی از مشکل تامین آب آشامیدنی نیمی از جمعیت این استان را برطرف کند.

وی افزود: مردم بسیاری مناطق شهری، روستایی و عشایری این استان هم‌اینک با مشکل جدی در تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.

یکی دیگر از اهالی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از رییس‌جمهور انتظار دارم تا برنامه‌ای عملیاتی برای مدیریت مشکلات اقتصادی به ویژه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال به واسطه تصویب طرحها و مصوبات استانی را اجرایی کند.

بهزاد باباربیع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: مردم استان هم‌اکنون با مشکلات عدیده‌ای در بخش اقتصاد و اشتغال دست و پنجه نرم می‌کنند که رفع آن نیاز به عزم جدی دولت سیزدهم دارد.

وی یادآور شد: به‌عنوان یک فرزند در ایران از رییس‌جمهور کشور تقاضا دارم تا با ایجاد اشتغال برای جوانان به مدیریت مشکلات اقتصادی خانوارها و افزایش ازدواج آنان کمک کند.

یکی دیگر از اهالی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از رییس‌جمهور تقاضا می‌کنم آب آشامیدنی مردم استان را تامین و مشکل اشتغال در این منطقه را رفع کند.

خانم طاهریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون آب برخی استان‌های پایین‌دست و همجوار را تامین می‌کند و این در حالی است که مردم بام ایران با مشکلات فراوان در تامین آب بخش‌های مختلف مواجه هستند.

وی اظهار داشت: مشکل اشتغال و نرخ بالای بیکاری در این استان باعث بروز معضلات اقتصادی برای خانواده‌ها شده است و مصوبات دولت می‌تواند به کاهش مشکلات استان ختم شود.

طاهریان تصریح کرد: مدیریت مشکلات اقتصادی و رفع مشکل بیکاری نقش بسزایی در توسعه استان و تحکیم بنیان خانوادهها دارد.

یکی دیگر از مردم چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از رییس‌جمهور انتظار دارم پتانسیل‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این استان را فعال کند.

علی اسدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این اقدام در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم و رشد سرانه‌های توسعه‌ای در این استان تاثیرگذار است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که توجه به آن می‌تواند به رفع مشکلات مختلف در این استان کمک کند.

یکی دیگر از مردم چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از رییس‌جمهور درخواست می شود برای این استان به دلیل کمتر برخوردار بودن به صورت ویژه نگاه شود و اعتبارات بیشتری نسبت به استانهای دیگر در سفر اختصاص دهد.

جهانبخش امامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در این صورت زمینه پیشرفت و تعالی در بسیاری برنامه‌های توسعه‌ای کشور و استان فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: دست‌یابی به شاخص‌ها و سرانه‌های توسعه‌ای از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مسئولان از رییس‌جمهور به‌شمار می‌رود.

یکی دیگر از اهالی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از رییس‌جمهور انتظار دارم تا توجه به توسعه ورزش قهرمانی در رشته‌های مختلف را مورد تاکید قرار دهد.

حامد صفیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اختصاص اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های ورزشی مانند تکمیل و بهره‌برداری از خوابگاه ورزشی ورزشکاران در مرکز چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین خواسته‌های جامعه ورزشی از رییس‌جمهور در این استان است.

وی اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیز پایگاه قهرمانی استان در مجموعه یادگار امام شهرکرد می‌تواند به توسعه ورزش قهرمانی و تحول حوزه ورزش در این استان منجر شود.

برکات سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه نوزدهم خردادماه به این استان سفر می‌کند و از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان اظهار داشت: برای سفر رییس‌جمهور به استان ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام در استان مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده تا در این سفر برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: اعتباری که در سفر رییس‌جمهور به استان مصوب می‌شود به اندازه اعتبار عمرانی ۱۵ سال استان است از همین رو باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی در راستای رشد و توسعه استان بهره گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با اولویت طرح‌های پیشران را سیاست دولت سیزدهم در استانهای عنوان کرد و گفت: با تکمیل طرح‌های مهم و پیشران تحول خوبی در استان شکل می‌گیرد.

حیدری اشتغال‌زایی را از دیگر اهداف سفرهای استانی رییس‌جمهور عنوان کرد و افزود: درهمین راستا هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای استان پیش‌بینی شده است که با جذب آن ظرف ۲ سال آینده تلاش می‌شود تا نرخ بیکاری این استان در گام نخست به میانگین کشوری برسد و سپس تک‌رقمی شود.

وی به طرح‌های مهم و زیرساختی این استان در سفر رییس‌جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های ارتباطی از مهمترین این طرح‌هاست که شامل چهارخطه بروجن به لردگان به ایذه، چهارخطه شهرکرد به شلمزار به ناغان به کارون ۴، ۲ بانده کردن محور شهرکرد به فارسان به کوهرنگ، شهرکرد به بن به داران، راه‌اهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد و افزایش پروازهای فرودگاه شهرکرد است.

نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌های جاده‌ای توسعه یابد استان از بن‌بست خارج شده و با زمینه سازی حضور گردشگران به استان زمینه افزایش درآمد و رشد و توسعه استان فراهم می‌شود.

حیدری توسعه کشاورزی را از دیگر برنامه‌های مهم سفر رییس‌جمهور به استان اعلام کرد و گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در این حوزه پیش بینی شده است و مقرر شده کشاورزی مکانیزه و گلخانه‌ای، آبیاری قطره‌ای و بارانی در استان توسعه یابد.

وی تامین آب پایدار را از دیگر برنامه‌های استان دانست و افزود: آب پایدار در بخش شرب، کشاورزی و صنعت مورد پیگیری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تلاش شده تا در اجرای طرح مهم و پیشران استان عدالت در بین همه شهرستان‌ها ایجاد شود و همه مردم استان از برکات سفر رییس‌جمهور بهره‌مند شوند.

حیدری در ادامه به تشریح فعالیت‌های جهادی در استان در قالب قرارگاه امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: این نهاد در چهار حوزه آب روستایی، جاده، مسکن وحرومین و آبخیزداری فعایت‌های خود را در استان توسعه می‌دهد.

به گزارش ایرنا،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران این هفته مهمان مردم چهارمحال و بختیاری است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برای پیگیری اخبار و گزارش های ایرنا از  بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور  پرونده خبری را دنبال کنید :

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha