۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84748768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹ واحد توزیع فرآورده‌های دامی غیرمجاز در شهرستان‌های استان تهران پلمب شد

شهرری - ایرنا - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران، از پلمب ۱۹ واحد توزیع فرآورده‌های دامی غیرمجاز و ارجاع ۱۰ واحد متخلف دیگر به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل دامپزشکی استان تهران، مهدی سلوکانه با اشاره به  اجرای طرح همزمان و ضربتی مقابله با کشتار غیرمجاز دام به منظور پیشگیری از مشکلات بهداشتی و خطر انتقال بیماریهای مشترک از جمله تب کریمه کنگو در سطح ۱۶ شهرستان استان تهران گفت: در این طرح ۲ هزار و ۱۶۱ کیلوگرم فرآورده غیرمجاز ضبط شد.

وی با بیان اینکه  ۱۹واحد توزیع فراورده های دامی غیر مجاز پلمب و ۱۰ واحدمتخلف دیگر به مراجع قضایی در شهرستان های استان ارجاع داده شد افزود: شهروندان گوشت و تمامی فرآورده های پروتئینی را از مراکز مجاز و معتبر تهیه کنند.

سلوکانه یادآور شد: تامین سلامت فرآورده‌های خام دامی و مسائل بهداشتی، نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردم است و از شهروندان درخواست می‌شود به منظور حفظ سلامت خود و خانواده از فرآورده‌های مورد تایید دامپزشکی که دارای مهر و برچسب دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضا است استفاده کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات با شماره ۱۵۱۲ و یا شماره تلفن های ادارات دامپزشکی شهرستان های استان تهران تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، کشتار غیرمجاز دام به کشتاری خارج از کشتارگاه‌های مجاز و بدون نظارت ناظران دامپزشکی اطلاق می شود که این اقدام شیوع تب کریمه کنگو به ویژه در فصل تابستان را افزایش می دهد.

تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که شایع‌ترین راه انتقال آن، گزش کنه و انتقال بیماری از این طریق از دامی به دام دیگر است، تب کریمه کنگو یک بیماری مهلک به شمار می رود که می تواند خطر جانی برای انسان به دنبال داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha