۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۱۹
کد خبر: 84748897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مالباختگان سمنانی در سامانه اینترنتی نما پیگیر اموال سرقتی خود باشند

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: مالباختگان سمنانی با در دست داشتن شماره پرونده و ورود به سامانه اینترنتی نما می‌توانند از کشف اموال سرقتی خود در نقاط مختلف کشور مطلع شوند.

سرهنگ رضا بینقی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سامانه ثبت اموال مکشوفه سرقتی (نما) توسط پلیس آگاهی با تلاش کارشناسان و با هدف بارگذاری اموال مسروقه و مکشوفه در بستر اینترنت راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: تصاویر تمامی اموال کشف شده از سوی دایره تجسس کلانتری ها و پلیس آگاهی کشور در این سامانه بارگذاری شد و مالباختگان می توانند با مراجعه به این سایت اموال خود را شناسایی و برای دریافت آن به نزدیکترین مرجع قضایی مراجعه کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان ادامه داد: مالباختگان برای تحویل گرفتن اموال مسروقه خود باید مستندات و مدارکی مبنی بر مالکیت آن ارائه دهند.

وی یادآور شد: مالباختگان تا پیش از راه اندازی سامانه نما برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی مراجعه می‌کردند که فعالیت این سامانه علاوه بر عدم مراجعه به مقر پلیس، دسترسی سریع به اطلاعات اموال کشف شده را آسان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۶ درصد مجموع سرقت‌های گزارش شده به پلیس آگاهی استان در سال گذشته کشف و منجر به نتیجه شد که آمار کشفیات با استاندارد کشور مطابقت دارد.

بینقی بیان کرد: مجموع پرونده‌های تشکیل شده مربوط به سرقت در استان سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ افزایش ۲ درصدی و کشف پرونده‌های مربوط به سرقت نیز افزایش یک درصدی داشت.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان ابراز داشت: سه‌هزار و ۲۰  سارق سال گذشته با کار تخصصی، اطلاعاتی و هوشیاری پلیس به منظور تامین امنیت جامعه در استان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه (نما) در اواخر سال۱۳۹۷ با هدف اجرایی کردن فرامین فرماندهی معظم کل قوا در تسهیل و تسریع در پاسخگویی به خواسته‌های مشروع مردم، ایجاد زمینه بالا بردن احساس امنیت عمومی و همچنین شناسایی سریع صاحبان اموال مکشوفه و استرداد آن به مالکان برای ارتقاء رضایتمندی مردم، طراحی شد.

سامانه نما (نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه) در بستر اینترنت راه اندازی شد و مالباختگان می‌توانند با ورود به سایت پلیس به نشانی WWW.POLICE.IR اموال مسروقه خود را شناسایی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha