خیران‌ سلامت استان‌سمنان ۴۰ میلیارد تومان در دوران کرونا کمک کردند

سمنان- ایرنا- رئیس‌دانشگاه‌علوم‌پزشکی و خدمات‌بهداشتی و درمانی استان‌سمنان گفت: خیران سلامت از ابتدای همه گیری کرونا ۴۰ میلیارد تومان کمک هزینه تهیه تجهیزات مصرفی، حفاظت فردی و اجرای طرح های عمرانی پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران قدس روز چهارشنبه در همایش یاوران سلامت در محل سالن اجتماعات امام رضا(ع) ستاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمت بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به نقش مهم و ضروری خیران در عرصه سلامت بیان کرد: از ابتدای تاسیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکنون خیران ۱۷۱ میلیارد تومان برای ساخت طرح ها بهداشتی و درمانی، تهیه تجهیزات بیمارستانی و کمک به بیماران نیازمند پرداخت کردند که از این میزان ۴۰ میلیاردتومان در زمان شیوع کرونا کمک شد.

وی افزود: ۹۰ درصد کمک خیران به ساخت طرح های عمرانی و تجهیزات سرمایه ای و ۱۰ درصد کمک خیران در زمان کرونا نیز به تهیه تجهیزات مصرفی و خودمحافظتی اختصاص دارد.

رئیس‌دانشگاه‌علوم‌پزشکی و خدمات‌بهداشتی درمانی استان‌سمنان ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی سهم ۲۵ درصدی در عرصه سلامت دارند و خیران، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و بخش های غیردولتی نیز سهم قابل توجهی در تامین زیرساخت های بهداشت و درمان و سلامت دارند.

قدس با اشاره به نیاز نظام های سلامت به منابع مالی و انسانی غیردولتی اظهارداشت: با کمک خیران سلامت هزینه ها و اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بر اساس نیازهای سلامت استان سمنان مدریت و تامین می شود و ظرفیت حمایت سازمانی و جذب خیران فراهم است.

وی درخصوص نقش مهم خیران در توسعه سلامت اضافه کرد: خیران سلامت استان سمنان در ساخت خانه های بهداشت شهرها و مناطق مختلف ، تجهیز بخش های مختلف درمانی بیمارستان ها، اجرای طرح های عمرانی مانند ساخت بیمارستان و همراه سرا، تهیه تجهیزات سرمایه ای مربوط به تشخیص و درمان بیماری و احیا بیماران و تجهیزات کمکی مشارکت دارند.

 به گزارش ایرنا، در این مراسم از خانواده شهید مدافع سلامت استان سمنان، پنج خیر، ۱۶ سازمان مردم نهاد و غیردولتی و ۱۴ دستگاه اجرایی به عنوان خیران سلامت استان سمنان تجلیل و تندیسی با عنوان "مدافع سلامت سپاس" به آنان اهدا شد./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha