۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84748921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از کردستان

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
کد خبر: 84748921
چند خبر کوتاه از کردستان

سنندج- ایرنا- کسب نشان برنز بانوان قایقران کردستانی در لیگ برتر دراگون بوت کشور، برگزاری نخستین تور گردشگری کشاورزی در شهرستان بانه، آتش سوزی در یک تعمیرگاه در بانه و انتشار مجموعه داستان «فردا پائیز تمام می‌شود» در سنندج، عناوین چند خبر کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، بانوان کردستانی نشان برنز مرحله چهارم رقابت‌های لیگ برتر دراگون‌بوت بانوان کشور در تهران را به خود اختصاص دادند.

تیم‌های آوش خلیج فارس، مشعل دریا بوشهر، ساوه مرکزی، انبوه‌سازان ابرسفید انزلی، البرز نوین، هردیا کورد، سکان بوشهر و میداف بوشهر نیز در این رقابت‌ها حضور داشتند.

در پایان مسابقه فینال A دراگون‌ بوت ۵۰۰ متر، تیم آوش خلیج فارس با زمان ۲:۱۸.۲۶۰ دقیقه مدال طلا، البرز نوین با زمان ۲:۲۱.۳۹۰ دقیقه مدال نقره و هردیا کورد از کردستان با زمان ۲:۲۱.۹۸۰ دقیقه مدال برنز را به دست آوردند.


نخستین تور گردشگری کشاورزی در شهرستان بانه برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: به ‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، نخستین تور گردشگری کشاورزی روز جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ سال‌جاری در بانه برگزار می‌شود.

یعقوب گویلیان افزود: این تور یک ‌روزه توسط آژانس خدمات مسافرتی و گردشگری آران پرواز و با همکاری این اداره به منظور آشنایی علاقمندان به شیوه چیدن گل‌های محمدی و گلاب‌گیری سنتی در روستای سیاحومه در بخش نمشیر این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نوع تورهای گردشگری علاوه بر مفرح بودن، با هدف آشنایی و معرفی محصولات کشاوزی به‌ صورت علمی و عملی، شیوه‌های مهارت‌آموزی و آشنایی با نحوه کاشت و نگهداری تا زمان چیدن این محصولات به مخاطب آموزش داده می‌شود.


انتشار مجموعه‌ داستان "فردا پائیز تمام می شود" در سنندج

مجموعه‌ داستان «فردا پائیز تمام می شود» به نویسندگی «مهناز صلاحی» مربی مسوول فرهنگی مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون سنندج از سوی انتشارات گوتار سقز منتشر شد.

مجموعه‌ داستان «فردا پائیز تمام می شود»، ۳۰ داستان دارد که داستان های آینه، بوی نعنا، بیداری، پلاک، خانه‌ام، دوباره او را میبینی، پروانه، روز آفتابی، دست و خیال برخی از داستان‌های این کتاب هستند.

مهدی ضیاالدینی طراح روی جلد و محمد جعفر محمدی ویراستار کتاب مجموعه داستان مجموعه ‌داستان «فردا پائیز تمام می شود» را برعهده داشتند.

این کتاب در ۱۲۴ صفحه قطع رقعی و شمارگان ۵۰۰ جلد منتشر شده و در انتشارات گوتار سقز به شماره تماس ۰۸۷۳۶۲۲۷۰۳۰ در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

آتش سوزی تعمیرگاه صافکاری در بانه یک مصدوم بر جای گذاشت

رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بانه گفت: آتش سوزی در یک تعمیرگاه صافکاری در محله احمد آباد بانه یک مصدوم برجای گذشت.

سالار بسطامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این حادثه که به دلیل نشت بنزین روی داد مصدوم توسط اوژانس ۱۱۵ و نیروهای مردمی به بیمارستان صلاح الدین ایوبی اعزام شد.

وی با اشاره به خسارت مالی این حادثه گفت: در پی وقوع این حادثه یک دستگاه پژو ۴۰۵ به طور کامل در آتش سوخت و یک دستگاه پژو پارس نیز به صورت سطحی دچار آتش سوزی شد.

وی علت این آتش سوزی را نشت بنزین عنوان کرد و افزود: با اعزام آتش نشانان به محل حادثه، آتش سوزی در کمترین زمان ممکن مهار شد.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha