۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84749108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 سهمیه آرد نانوایی‌های تعطیل شده شهر مهاباد در روز عید فطر کسر خواهد شد

مهاباد- ایرنا- معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: سهمیه آرد نانوایی‌هایی که به بهانه عید فطر، اقدام به تعطیلی خودسرانه کردند، کسر و به ستاد آرد و نان واگذار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، خشایار صنعتی روز چهارشنبه در جلسه تنظیم بازار مهاباد افزود: نانوایی هایی که در روز عید فطر و یا در سایر روزها اقدام به تعطیلی خودسرانه کردند، کسر سهمیه و در یا روز دیگر به جبران روزهای تعطیلی باید نان پخت کنند.

وی ادامه داد: همچنین واحدهایی که کمتر از حد تعیین شده اقدام به تولید نان و یا زودتر از موعد مقرر مراکز خود را تعطیل می کنند نیز شامل تخلف و برخورد مراجع قضایی خواهند شد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد با اشاره به اجرای طرح ساماندهی ارز ترجیحی بیان کرد: هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی نیاز به ابلاغ و دستورالعمل دارد و گران فروشی در این رابطه قابل اغماض نخواهد بود.

صنعتی با بیان اینکه زیرساخت های کالا برگ الکترونیک در حال انجام است، اظهار کرد: یارانه های مستقیم برای ۲ ماه آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز و همچنین جاماندگان و معرضان به دهک بندی می توانند به سامانه  به سامانه hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در خصوص گزارش های گران فروشی و نحوه توزیع کالاهای اساسی و سایر محتاج خود را به سامانه های ۱۲۵ و ۱۳۵ گزارش دهند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۲ بازرسی از نانوایی سطح شهرستان انجام شده که طی آن ۶۴ پرونده تخلف ثبت شده است.

رسول سعیدیان افزود: در همین ارتباط ۷۱ مورد تخلف ثبت و ۷۳۴ میلیون ریال ارزش کل پرونده های تشکیل شده است.

در ادامه جلسه در صورت ساماندهی بازرسان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، آموزش های و حق الزحمه آنان، نحوه توزیع و تامین کالاهای اساسی بحث و گفت و گو شد.

در مهاباد ۳۲۶ واحد نانوایی و خبازی مشغول فعالیت بوده که  از این تعداد ۱۲۶ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار، ۴ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز، ۹ واحد نان لواش سنتی آزادپز در داخل شهر و ۲۸ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار و ۳۵ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز و ۲ واحد نان لواش سنتی آزادپز نیز در بخش روستایی مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha