۶۲ هزار زوج در استان همدان نیازمند خدمات باروری هستند

همدان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: جمعیت زنان ۱۵ تا ۴۵ سال این استان بیش از ۴۴۵ هزار نفر است که از این تعداد ۱۳.۹ درصد معادل ۶۲ هزار و ۱۰۰ نفر نیازمند دریافت خدمات باروری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر «رضا طهماسبی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۵ درصد مادران معادل ۱۵ هزار نفر نابارور بوده  که طبق مصوبه سال گذشته می توانند از خدمات آی.آر.تی نظیر «آی.وی.اف» و «آی.یو.آی» سه نوبت در سال استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد خدمات ناباروری زیر پوشش بیمه قرار گرفته است اظهار داشت: طبق رایزنی های صورت گرفته در صورت مراجعه زوج نابارور به بخش خصوصی نیز، هزینه درمان آنها توسط بیمه پرداخت می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: از نظر دارو نیز طبق بسته اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شماری از داروهای درمان ناباروری و ملزومات زیر پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

دکتر طهماسبی گفت: هم اینک در حال توسعه بخش درمان ناباروری بیمارستان تخصصی فاطمیه شهر همدان بوده و ساختمان جدید در چهار طبقه شامل اورژانس، کلینیک باروری، آزمایشگاه، سه اتاق عمل و دیگر بخش ها به زودی بهره برداری می شود.

وی افزود: استان همدان دارای سه هزار تخت بیمارستانی است که از این نظر پایین تر نرم کشوری بوده یعنی سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۲.۵ و در استان همدان ۱.۷ است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: هر چند هم اینک تعداد تحت های بیمارستانی جوابگوی نسبی بیماران است اما باید افق بلند مدت را در نظر گرفته و نسبت به افزایش شمار تخت های موجود اقدام کرد.

طهماسبی ادامه داد: در این راستا بیمارستان با بهره برداری بیمارستان ۲۷۰ تخت خوابی اکباتان در ماه های آینده بخشی از مشکلات ناشی از کمبود تخت رفع می شود.

وی گفت: طرح مرکز جامع سرطان همدان نیز به عللی متوقف شده بود که با هماهنگی های صورت گرفته و همکاری بنیاد خیریه فرشچیان این مرکز به اهداف پیش بینی شده تا پایان سال جاری می رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: بخش شیمی درمانی مرکز جامع سرطان راه اندازی شده و راه اندازی بخش رادیوتراپی در حال پیگیری بوده و تجهیزات اولیه مورد نیاز در حال خرید است.

طهماسبی افزود: بودجه مورد نیاز برای خرید رادیو تراپی با کمک پنج میلیارد تومانی ستاد فرمان امام خمینی(ره) تامین شده و به زودی مرکز جامع سرطان به دستگاه رادیو تراپی مجهز می شود.

وی اضافه کرد: همدان به صورت محدود در برخی از رشته های پزشکی با محدودیت نیرو و پزشک متخصص مواجه بوده با این وجود در تلاش هستیم در رشته های مد نظر تا سال آینده نسبت به تامین نیروی مورد نیاز اقدام لازم را انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha