نخستین دستگاه تصویربرداری عروق استان‌ در بیمارستان کوثر سمنان بهره‌برداری شد

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه‌علوم‌ پزشکی‌وخدمات‌ بهداشتی‌ درمانی استان‌ سمنان گفت: نخستین دستگاه سی تی آنژیوگرافی استان با قابلیت تصویربرداری تمامی عروق و دستگاه تصویربرداری از ریه در بیمارستان کوثر سمنان به بهره برداری رسید.

کامران قدس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی(۱۲۸ اسلایس) متعلق به شرکت زیمنس آلمان و تجهیزات جانبی در راستای بهبود خدمت رسانی به بیماران در مجموعه آموزشی درمانی کوثر سمنان افتتاح شد.

وی با اشاره به قابلیت تصویربرداری از رگ توسط دستگاه سی تی آنژیوگرافی افزود: این دستگاه با ارز دولتی  ۵۱ میلیارد ریال  و تجهیزات جانبی ۹ میلیارد ریال به صورت مستقیم خریداری شد.

رئیس دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ و خدمات‌بهداشتی‌ و درمانی استان‌ سمنان ادامه داد: ارزش فعلی این دستگاه حدود ۲۵۰ میلیارد ریال با محاسبه ارز آزاد است.

قدس تصریح کرد: دستگاه برونکوسکوپی یا تصویربرداری از ریه نیز با ارزش ٣٠ میلیارد ریال با همکاری دانشگاه و موسسه خیریه بیمارستان کوثر خریداری شد.

رئیس دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ و خدمات‌بهداشتی‌ و درمانی استان‌ سمنان اضافه کرد: نیمی از مبلغ این دستگاه توسط یکی از خیران عضو موسسه خیریه بیمارستن کوثر پرداخت شده است و ظرفیت خدمت رسانی روزانه به ۱۰ بیمار را دارد.

در این آیین حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار و جمعی از مسوولان و خیران استان سمنان حضور داشتند./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha