۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 1363
کد خبر: 84749248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازه بتنی  در بافت تاریخی نارین قلعه نایین مجوز دارد

اصفهان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین گفت: ‌سازه جدید در بافت تاریخی نارین قلعه دارای مجوز از میراث فرهنگی استان است.

چندی پیش تصاویری از ‏ساخت و ساز بتنی در عمق بافت تاریخی شهر نایین و حریم"  نارین قلعه"  این خطه در شبکه های اجتماعی منتشر شد و از آن به عنوان مصداق تجاوز به حریم یک اثر تاریخی نام برده شد.

محمود مدنیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به توریستی بودن شهرستان نایین کاربری این بنا، اقامتی وگردشگری و دارای مجوز رسمی از اداره کل میراث استان است.
وی گفت: مجوز ساخت بنا توسط معاونت میراث فرهنگی استان با قید ۱۴ بند ضابطه صادر شده و مالک موظف به اجرای کامل آن است.
وی ادامه داد: معماری، ارتفاع نماها و رعایت دید منظر این طرح بر اساس الگوگیری از بنای اولیه و خانه های تاریخی نایین احداث می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین خاطرنشان کرد: ساخت سازه ها در بافت تاریخی باید با رعایت اصول مهندسی با مجوز از نظام مهندسی و میراث فرهنگی ایجادشود.
مدنی افزود: ساخت و ساز اجرا شده در زمینی به فاصله ۵۴ متر از حریم نارین قلعه با الگوگیری از ساخته اولیه و طرح معماری حیاط مرکزی و با رعایت ارتفاع حداکثر حدود ۵۰ متر است.

سازه بتنی  در بافت تاریخی نارین قلعه نایین مجوز دارد

" نارین قلعه " بنای خشتی مخروبه ای در شهر تاریخی نایین در شرق استان اصفهان که برخی قدمت آن را به دوره پارتیان و یا ساسانیان تخمین می زنند . گفته می شود این بنای تاریخی در اصل آتشکده بوده و یا اینکه کاربری نظامی و اداری در دوره خود داشته است.
شهرستان نایین ۲۳ هتل، اقامتگاه سنتی، خانه مسافر، مهمانپذیر و بوم گردی با ظرفیت اقامت ۶۰۶ نفر با ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.
شهرستان نائین در ۱۳۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha